geedee Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Bij buurman staan 2 appelbomen ; het zijn geen echte hoogstambomen lijkt mij maar ook geen lage die je overal in rijtjes ziet staan. Het is volgens hem een oud ras(ze staan er al jaaaaaaaaaaaaaaaren) en ze hangen elk jaar propvol hoewel er niets aan gedaan wordt (spuiten of zo). Weet iemand soms het ras?? boom 1 boom 2 Quote
Juffershof Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Ik ben ook benieuwd! Volgens mij is dit dezelfde als ik heb: Of zie ik nu een iets ander blad? Quote
Koert Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 Enig idee waarom ze in een supermarkt stickertjes op appels plakken? Er zijn zoveel(duizenden) appelrassen, dat is in veel gevallen niet te zeggen vanaf een foto. De laatste foto lijkt erg veel op Jonagold, maar kan net zo goed een ander ras zijn. Quote Even a broken clock is right twice a day
Frank Houweling Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 Ik vind hem tbh te groen voor een jonagold. Maar idd, behalve als je een paar appels meeneemt naar de POM kan niemand je het goed vertellen. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
geedee Geplaatst: 15 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2011 Dus kom ik nooit te weten welke appeltjes ik elk jaar van buur krijg... Quote
Koert Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 Ik ken alleen POMmetje Horlepiep, maar die zul je niet bedoelen Frank, wat is POM? Quote Even a broken clock is right twice a day
Frank Houweling Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 Pomologische vereniging. je hebt er een stuk of 4/5 in Nederland. Deze verenigingen proberen oude streekrassen te behouden en leggen dus boomgaarden aan met letterlijk duizenden "uitgestorven" rassen. De rassen die eigenlijk wel de moeite waard zijn om te overleven (die dus ook echt lekker/mooi zijn) probeer ik zoveel mogelijk in mijn assortiment te houden. Zie ook: http://www.fruitbomen.net/assortiment/appels/. Een lijst van de rassen op een POM vereniging: http://pomolo-npv.bataviagroep.nl/home.aspx?page=zoek Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
geedee Geplaatst: 15 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2011 Is er toevallig een link van een POM in zuid-limburg? Quote
Dennis29 Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 Pomologisch genoodschap Limburg: http://www.pgl.nu/pgl.php Quote
greetje11 Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 Bovenste Notaris appel denk ik, staat bij mij ook in de tuin.Lekker voor appelmoes, appeltaart en uit het vuistje Quote
geedee Geplaatst: 15 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 15 augustus 2011 OK! dan ga ik morgen eens appelmoes maken van die appels Liggen er zooooooo veel Quote
Frank Houweling Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Bovenste Notaris appel denk ik, staat bij mij ook in de tuin.Lekker voor appelmoes, appeltaart en uit het vuistje Zou idd heel goed Notarisappel kunnen zijn. Of James Grieve: die blijven ook een tijd zo groen. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
appelvrouw Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Ik dacht ook aan de notaris, die heb ik ook, maar ze lijken me wat te "afgeplat"..daarom zei ik maar niks Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Dennis29 Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 OK! dan ga ik morgen eens appelmoes maken van die appels Liggen er zooooooo veelHeb je een ontsapper? Dan kun je de appels ook eerst daar in doen en de prut die je overhoud kun je door de draaizeef halen zodat de velletjes en andere harde delen eruit gaan. De appelmoes is wat dikker dan normaal maar wel even lekker Quote
geedee Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2011 Ja heb ik! Goede tip! dank je wel Quote
richardm Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 die op de eerste foto lijken ook erg veel op die van mij. maar die zijn echt voor de appelmoes en niet om zo op te eten veel te zuur.. Quote
geedee Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2011 Weet je toevallig het ras? Quote
Koert Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Bovenste Notaris appel denk ik, staat bij mij ook in de tuin.Lekker voor appelmoes, appeltaart en uit het vuistje Zou idd heel goed Notarisappel kunnen zijn. Of James Grieve: die blijven ook een tijd zo groen.Mijn James grieves hebben echt wel meer blos! Aan een kant dan....een beetje, maar zijn nooit helemaal groen. Quote Even a broken clock is right twice a day
Frank Houweling Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Hangt er ook heel erg vanaf waar ze staan, blos krijgen bomen vaak van zon. Maar het kan best veel zijn: pom weet wat het is Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Koert Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Die van mij staan in de volle zon en zijn van die U-vorm boompjes dus niet erg veel blad, dat zou het wel verklaren dan. Pom pom pom pom pom POMmetje Horlepiep! Quote Even a broken clock is right twice a day
geedee Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2011 Hangt er ook heel erg vanaf waar ze staan, blos krijgen bomen vaak van zon. Maar het kan best veel zijn: pom weet wat het is heb POM zuid en IKL bestookt met mijn vraag en de foto's ...nog niks gehoord...wordt vervolgd Quote
Frank Houweling Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Hangt er ook heel erg vanaf waar ze staan, blos krijgen bomen vaak van zon. Maar het kan best veel zijn: pom weet wat het is heb POM zuid en IKL bestookt met mijn vraag en de foto's ...nog niks gehoord...wordt vervolgdVaak moet je langs komen, dus ik hoop dat het wat wordt. je kunt altijd even langs komen bij de fruitdag op slot zuylen. Sta ik ook! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
greetje11 Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 die op de eerste foto lijken ook erg veel op die van mij. maar die zijn echt voor de appelmoes en niet om zo op te eten veel te zuur.. Ik houd wel van een zure appel. Quote
jeanne-heijmans Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 hoi volgens mij is het dezelfde appel als wij in de tuin hebben staan, de notaris appel, een dessert appel,inderdaad voor appelmoes,appeltaart en fris uit het vuistje. groetjes Jeanne Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.