Geplaatst: 15 augustus 201114 j Ik heb echt altijd zo'n geluk.. Ik was vandaag mijn tomatenplanten aan het ruimen,Dus ik heb nog 2 gezonden planten en nu heb ik de stam perongeluk gebroken ik heb een beetje tape erom gedaan en rechtop gezet, kan hij nog groeien of is dat ook al mislukt? Kweker sinds 2010
Geplaatst: 15 augustus 201114 j Met een beetje geluk..lukt het wel..als de plant niet teveel "door" is. succes! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 augustus 201114 j Auteur Oke bedankt nu ontdek ik ook dat de plant ernaast besmet is.. Dit zijn de planten, doordat ze dichtopelkaar stonden zijn ze besmet Kweker sinds 2010
Geplaatst: 16 augustus 201114 j Zijn allebei je planten nu besmet of allen één ervan? Ik heb dit aan het begin van de zomer gehad, dus ik weet niet of het helemaal te vergelijken is in verband met de verschillende groei. Ik werk met tomatenspiralen en heb toen heel dom en plant niet goed in de spiraal laten groeien (had hem over het hoofd gezien). Toen ik hem er vervolgens nog in probeerde te forceren (nog dommer ) brak hij bijna geheel door midden. D.w.z. er zat nog een klein stukje stam aan. Ik dacht echt, die plant kan ik wel vergeten, maar ik heb er meer voor de aardigheid dan uit overtuiging een stukje plakband omheen gebonden en hem alsnog in de spiraal gezet. Die plant is nu even groot als al mijn andere tomatenplanten, ik merk helemaal niets van de opgelopen achterstand. Natuurlijk was dit aan het begin van het seizoen, ik weet niet of zoiets nu nog mogelijk is. De wond is in ieder geval weer heel netjes dichtgegroeid. Natuurlijk was er nog wel een klein stukje stengel heel bij mijn plant! Als hij echt totaal doormidden is denk ik niet dat het nog goedkomt (dan zijn de vaten waardoor de voeding vervoerd wordt doorbroken, dat is hetzelfde als een waterleiding doormidden breken en hem dan proberen te maken door de uiteinden tegen elkaar te zetten). Ik hoop dat je hier iets aan hebt! Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.