Ga naar inhoud

Wat mag er op de composthoop?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tomaat (en aardappel) doe ik niet op mijn composthoop. Ik ben bang voor fytophthora. Anderen op dit forum doen dat wel. Er loopt een draadje over fytophthora in de tomaten, daar komt dit ook aan de orde.

Een deel van het onkruid trek ik uit en laat ik liggen. Het verteert dan ter plekke. Waarom de omweg via composthoop en compost uitstrooien denk ik dan. Verder gaat onkruid dat al zaad heeft bij mij niet op de composthoop. De rest wel, of ik gebruik het als mulch.

Als je een mooie grote composthoop hebt die echt heet wordt hoef je minder voorzichtig te zijn. "Helaas" heb ik daarvoor te weinig groen afval.

Geplaatst:

Het loof vd tomaat moet dan maar in de kliko. Een deel vh onkruid wil ik op de composthoop omdat het anders in de weg ligt. Tijdens onze vakantie is het bovendien zo veel geworden dat het er niet uit ziet

'k Zal nog even naar het topic vd tomaten gaan.

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Groet, Monique

Geplaatst:

Ik gooi bijna al het onkruid op de hoop, zolang er nog maar geen bloem of zaad aan zit en 't geen woekerplant is (akkerwinde etc.)

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Klimwinde, brandnetelwortels, zevenblad, lampionplant, aardappel en tomaatafval niet.

De eerste 3 vanwege hun overlevingskunst in rottende omgeving en de laatste 3 vanwege nachtschadesoort ivm ziekte pyto... nog iets

De rest gooi ik er allemaal wel op...of eigenlijk in; ik heb zo'n compostvaten en daar rot het behoorlijk snel in allemaal.

Geplaatst:

Frambozenwortels en wijnbessen, die vind je ook overal terug!

Geplaatst:
Frambozenwortels en wijnbessen, die vind je ook overal terug!

Ik wou dat ik wijnbessen vond

Off topic....

Slakken..... niet doen!!!! (ik mikte die eerst richting compostbak dan was ik ze kwijt....maar niet heus......DOM DOM DOM!!!!

Geplaatst:

Als ik nog ergens een stekje tegenkom bij de buuf, daar heb ik ze vandaan, laat ik 't je wel weten. Slakken gooi ik wel altijd op de compost hoop.....maar wel nadat ik ze doormidden heb geknipt!

Geplaatst:
Als ik nog ergens een stekje tegenkom bij de buuf, daar heb ik ze vandaan, laat ik 't je wel weten. Slakken gooi ik wel altijd op de compost hoop.....maar wel nadat ik ze doormidden heb geknipt!

Ok houd me aanbevolen tnx alvast!

Ik kan geen beestje doormidden knippen Ben een beetje soft aangelegd denk ik......

En de kippen zijn vaak ver uit het zicht.... Die lopen hier los en de buren krijgen regelmatig eieren, iedereen tevreden....alleen die slakjes he...

Geplaatst:

Mijn kippen blieven ook geen slakken.

Ik plet ze met een halve stoeptegel. Die laat ik er boven op vallen.

Knippen brrrrrrrrrrr mij niet gezien.

Stekjes van de wijnbes zijn hier ook nog wel voor handen voor de liefhebbers.

Laat maar weten via pb tegen verzendkosten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...