Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Welke planten kunnen er in een kleine plastic kas?

Boaz A

Recommended Posts

Hoi, 

Ik heb sinds kort een plastic kas. Het is een redelijk kleine kas, omdat ik pas net begin.

Ik ben op zoek geweest op internet voor planten die het goed doen in een kas, maar daar kwam ik vooral paprika, peper, aubergine, komkommer, tomaat, kruidenplantjes en dat soort dingen.

Weet iemand welke kleine planten er nog in mijn kas kunnen groeien? (groente of fruit plantjes)

ps; planten die onder de grond groeien, zoals aardappelen, wortels en uien vind ik niet zo handig in een kas.

Mvg, Boaz 

Heb je een foto of de afmeetingen van de Kas? Is het een staande kas, of een plat liggende?

Het lijstje van planten die je opnoemt doen het zeker goed in de kas, beter in de kas dan erbuiten.

Zelf gebruik ik de kas in het voorjaar vooral om kwetsbare jonge zaailingen te beschermen, en later na ijsheiligen (nu 10dagen daarvoorbij) gaan ze er uit.

Verder heb ik mijn stekken er in staan van het één en ander er in staan.
En als het hard gaat waaien, gaan er wat kwetbaare planten terug in.

Voor de rest, zou je b.v. lente ui kunnen doen (blijven kleiner dan dan uien enzo)

Radijsjes, maar dat is voor het voorjaar en najaar. (Met te veel warmte schieten ze door)