Geplaatst: 30 mei 20205 j Ik weet ben veeeeel te laat begonnen. Maar tijdens de lockdown heb ik zo maar wat gepland. Ik weet ook niet of het peper of paprika is. Alleen de miracle boon weet ik want die heb ik bewust geplant en die gaat best goed denk ik. Zonder labels natuurlijk. Ik heb geen tuin of balkon alleen een dakgoot. Maar als ik ze even daar in zet gaan ze na een half uur slap hangen dus zet ik ze maar weer onder een lamp. Nou is mijn vraag gaat dit nog wat worden.
Geplaatst: 30 mei 20205 j Volgens mij is het al wat....👍 Zoek hier op het forum even op planten afharden, zetten we jou na een winter binnen bloot in de dakgoot dan gaat het ook niet goed...🤪 Succes! De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 30 mei 20205 j Auteur Deze kennen nog geen winter. Eind april voor de lol in de grond gezaaid uit de supermarkt groente van paprika en peper. En ik zou opbloeien in de dakgoot helemaal na de winter brrrr:)) 30 mei 20205 j aangepast door Diana76
Geplaatst: 30 mei 20205 j Maar jij zou ook flink verbranden in die dakgoot, en dat is precies wat deze plantjes doen als ze ineens in de volle zon staan die ze niet gewend zijn. Langzaam opbouwen dus, en zeker met dit zonnige weer dan komt het goed. 30 mei 20205 j aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 30 mei 20205 j Afharden, zet ze in de zon van 9 tot 11uur,daarna in de schaduw tot een uur of 16:00 dan weer in de zon tot zonsondergang. Gaan ze hangen en grond is vochtig, laat ze maar even hangen dan. Is de grond droog en je zet ze in de schaduw en knappen ze binnen een uur op, zit er nog genoeg vocht in de grond, maar niet genoeg wortels of blad transpiratie te compenseren. Hoe meer je ze afhard en laat hangen, hoe meer wortels de plant produceert om te compiseren. Ga je wel water geven als grond nog vochtig is, dan maak je de plant lui omdat deze niet hoeft te zoeken naar water, en dan groeien de wortels niet. En in de komende 3a4maanden,juni,juli,aug, sept is voldoende om nog paprika/pepers/tomaatjes te kweken. En als weer slecht wordt, dan maar weer voor het raam met lampje, om de laatste vruchten te plukken. Succes! Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Geplaatst: 30 mei 20205 j Auteur Thanks @Rorror!! Ik werk maar was zelf wel de plantjes in de namiddag zon aan het zetten. Ben er dan gelukkig snel bij als ze gaan hangen maar zijn in de schaduw in 30 min. alweer omhoog gelukkig. Top dan weet ik dat ik goed bezig ben.
Geplaatst: 30 mei 20205 j Ik heb nog afgehard onder de paraplu 😄 Mss raar zicht maar wie ganse dag werkt moet toch iets niet?
Geplaatst: 30 mei 20205 j Auteur Haha Tom. Dan moet het niet hard waaien. Ik zie het hier al voor me op 3 hoog.
Geplaatst: 5 juni 20205 j Welkom Diana76 , knap hoor met alleen een dakgoot tóch wat opkweken, je verdient gewoon een stukje grond! https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.