Geplaatst: 10 juli 20205 j Kan een sierribes ook bessen dragen? In de tuin van mijn dochter staat een struik met besjes die blauw wit verkleuren. De blaadjes zijn handvormig met drie lobben, maar stinken niet naar kattenpis. Welke ribes kan dit zijn? .
Geplaatst: 10 juli 20205 j Ik heb geen idee, maar sierbramen/bessen zijn er zat, die maken ook gewoon bessen. Ik heb in elk geval een sierbraam in de tuin staan Rubus spectabilis 'Olympic Double', en de vogels happen de bessen zo weg, terwijl ze die van 'gewone' bramenstruiken laten. Er is een identificatie-topic, misschien dat we met een foto een gooi kunnen doen naar wat voor naam er bij de struik van je dochter past.
Geplaatst: 10 juli 20205 j Sierribes ( Ribes sanguineum) krijgt besjes om zich voort te planten, na de mooie rode bloemen waarvoor ze wordt geplant. Maar die zijn niet smakelijk. Of ze eetbaar zijn in de zin van "niet giftig" durf ik niet te zeggen. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.