Geplaatst: 11 juli 20205 j Hallo, ik heb een reuzenpompoen maar die zet geen ranken, de pompoen is nu een dikke meter (17 bladeren totaal) lang en aan het eind zie ik het begin van een vrucht. Wat nu te doen?
Geplaatst: 11 juli 20205 j Auteur Wat de handleiding zegt weet ik niet, maar mijn collega heet tegelijk het zaadje geplant en dat is een enorme plant aan het worden met meerdere ranken, die van mij blijft hier ver bij achter. Hoe krijg ik die van mij weer aan de groei?
Geplaatst: 12 juli 20205 j Pompoen houdt van een flink bemeste en luchtige grond. En regelmatig water + veel zon! Het kan zijn dat de grond van de collega en de standplaats beter is dan bij jou. Hebben jullie zaadgoed uit hetzelfde pak en op hetzelfde moment gezaaid? Je kan, mocht de grond wat arm zijn, nog wat koemestkorrels erbij strooien als extra bemesting. Verder zou ik er niks aan doen, soms duurt het even voordat de plant op gang komt.
Geplaatst: 12 juli 20205 j Auteur Die van mij staat op potgrond vermengt met gedroogde stalmest, die van mijn collega op verse stalmest, dat is eigenlijk het enige verschil. Moet ik ook iets doen met de nu al gevormde pompoenvrucht of gewoon laten gaan?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.