Vastone Geplaatst: 21 juli 2020 Geplaatst: 21 juli 2020 Waar ik vorige week nog erg trots was op de eerste rode kool die ik ooit gezaaid en uitgeplant heb, werd dat vandaag ineens teniet gedaan. Waar de "krop" kool hoort te komen zit allemaal witte aanslag? Ik heb werkelijk geen idee wat het is, het ziet er volgens mij niet uit als eitjes, maar ik heb ook geen idee wat het dan wel zou zijn. Ik zie overigens nu ik de foto's goed bekijk wel een rups zitten... die heb ik toen ik erbij stond niet bewust gezien. waarschijnlijk dan toch eitjes? Quote
RobO Geplaatst: 21 juli 2020 Geplaatst: 21 juli 2020 (aangepast) en/of trips? toch wel wat aan doen 21 juli 2020 aangepast door RobO Quote
Vastone Geplaatst: 22 juli 2020 Auteur Geplaatst: 22 juli 2020 Als het trips zijn, zou je dan niet denken dat de pluksla die er naast staat daar ook last van hebben? Ik ga beide even verder googlen (melige koolluis en trips), maar zijn daar ook oplossingen voor mocht het een van beide blijken te zijn? Quote
RobO Geplaatst: 22 juli 2020 Geplaatst: 22 juli 2020 zeep+spiritus of spruzit gebruiken helpt tegen allebei Quote
harms1 Geplaatst: 22 juli 2020 Geplaatst: 22 juli 2020 Ik zou de pluksla vervangen voor pepermunt. https://www.google.com/amp/s/www.tuinen.nl/combinatieteelt-in-de-moestuin/amp/ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.