Guus D Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Ik kom er zo vanaf, gewoon met de grasmaaier er over heen: Zo zien ze eruit voor dat ik ga maaien.tijdens het maaientijdens het maaientijdens het maaienEn zo ziet het eruit na het maaienEn dan houd je dit over, compost die makkelijk verteerd, de wortels van de bonen blijven in de grond zitten omdat daar nuttige stikstofbolletjes aanzitten en dat is weer goed voor de grond Quote Omdat het kan.
Guus D Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Geplaatst: 2 september 2011 Ik zelf heb er daarna goed doorheen geschoffeld en dan zet ik er boeren kool neer, de grond is tevens goed gemulchd, Quote Omdat het kan.
Kamilla Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Toen ik de titel van dit onderwerp zag, wist ik even niet wat de bedoeling was... Toch lijken mij de mooie groene bladeren van je bonenplanten nog goed genoeg om wat naoogst te kunnen geven. Maar als je plaatsgebrek hebt, is het weghalen wel zo handig. Met een tuin op het noordoosten is er voor mij geen tijd meer om na de bonen nog iets te verbouwen. Mijn staakbonen zijn trouwens vreselijk laat dit jaar. Na de tuinbonen en peultjes bewerk ik de grond ongeveer net zo als jij (alleen zonder machine) en gaan er de prei en winterandijvie op. Die staan nu in volle glorie dankzij de stikstof. Quote
Guus D Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Geplaatst: 2 september 2011 Toen ik de titel van dit onderwerp zag, wist ik even niet wat de bedoeling was... Toch lijken mij de mooie groene bladeren van je bonenplanten nog goed genoeg om wat naoogst te kunnen geven. Nou...niet echt, de planten waren al volledig uitgebloeid, er zou waarschijnlijk tog geen bonen meer aankomen, en anders, jammer Quote Omdat het kan.
patpetje Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 IK knip ze gewoon bij de grond af en haal de laatste bonen eraf en laat de wortels zitten voor volgend jaar. Quote
Borsalino Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Ik doe dat soortgelijks met dynamiet Nee graptje, ik trek de plant uit en pluk de laatste boontjes. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.