Lenepeen Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Iemand bekend mee: de paper potter? Ik kom 'm vaak op verschillende sites tegen en het klinkt goed. Maar is dat ook zo?? Even voor de duidelijkheid, het is een houten hulpmiddeltje om van papier een soort potje te maken waar je in kunt voorzaaien. Potje en al de grond in. Voila, kind kan de was doen. Tenminste....... Wie weet het? Werkt het? Kan er niet veel over vinden op het net. Ben benieuwd naar jullie bevindingen.(NB: Wellicht hoort deze vraag onder een ander kopje? Verplaats 't gerust.) Quote Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
veuvecouderc Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Over de paper potter weet ik niet of er al iets uitgebreids geschreven is, maar in het recycle-topic staan duizend-en-een zelfmaak potjes om in te zaaien. Soms met een evaluatie-oordeel erbij Als ik vrijelijk mag samenvatten zijn de meeste meer een bezigheidstherapie dan werkelijk functioneel. Het 'grootste' probleem bij papieren (of andere zaaipotjes van een dergelijk materiaal als eierdozen, turfpotjes etc) potjes is dat ze (plus de aarde erin) snel uitdrogen. Zelfs als je ze vooraf water laat opzuigen. Maar nogmaals, het kan zijn dat mijn samenvatting van alle berichten over zelfmaakpotjes wat 'gekleurd' is Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Jorieke123 Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Heb er 2 jaar terug 1 voor mijn verjaardag gekregen, en het is een geinig dingetje! De potjes drogen op zich niet zo snel uit als je ze met zijn allen in een plastic bak of op een dienblad zet, waar je af en toe wat water op/in giet. Niet teveel, zodat ze constant nat zijn, maar dat merk je vanzelf.De potjes lossen mooi op, en je bent lekker aan het knutselen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Voor de mensen die niet gelijk weten waar over gepraat word: http://barneveld.groei.nl/index.php?id=5037 Quote Good things come in small packages
henkg Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Deze (WC rol) methode is 14,50 goedkoper, want gratis:pottenpers-je-t1003.html?hilit=rol#p13169(Zelf niet geprobeerd, een zaaibakje met aarde heeft wat meer volume, en dus meer watervoorraad) Koffieautomaatbekertjes (voor kleintjes), of 1/2 liter yoghurt bekers (voor de groteren), beide uiteraard tweedehands, vind ik een stuk handiger. Wel vooraf onderin gaatjes smelten. (Gaat goed met een grote dikke spijker, door een wijnkurk gestoken. Spijkerpunt boven het gas / kaars verhitten. Vasthouden aan de kurk is aan te bevelen). Bij uitplanten een beetje in de beker knijpen, de inhoud komt dan als geheel vrij. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
jasmin Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 En die koffiebekertjes kan je ook steeds weer opnieuw gebruiken als je wilt... ik heb er ook een boel mee gezaaid. Half van de lengte afgeknipt... scheelt enorm in ruimte. Maar nogmaals: in de lente zitten die containers waar plastic wordt ingezameld (gewoon aan de weg, naast een glascontainer) barstensvol zwarte bloempotjes. Van mensen die bij het tuincentrum plantjes kochten voor in de tuin of op balkon... Ik heb inmiddels een enorme verzameling van dat spul: helemaal gratis. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Lenepeen Geplaatst: 20 september 2011 Auteur Geplaatst: 20 september 2011 Bij de Tuinadvies webwinkel kost het ding maar €5,50. Ik dacht dat het wellicht het proberen waard was. Maar de andere tips zijn ook erg bruikbaar. Ik haal ook vaak een paar lege tray'tjes bij het tuincentrum hoor. Maar die nemen wel veel ruimte in. Quote Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
meekje Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Deze vond ik het proberen waard, ik betaalde 1,75Hij werkt goed als je zorgt dat de potjes niet uitdrogen Volgens mij werken wc rolletjes beter! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
Guus D Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Ik heb dit jaar die van de gevouwen krant geprobeerd, maar dan met A4tjes, krijg je huiswerk op van school, vouw ik er mooi bloempotjes van Quote Omdat het kan.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.