krab Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Nog even over bramen met ziektes, in dit geval roodvrucht en soms vruchtrot.De takken van de nieuwe loten ga ik terugsnoeien nav deze site:http://www.wilfriedrobert.be/FRUIT/braam.htmllinbker kolom (groen, smal) onderhoudssnoei, eerste punt. Ook de rest van de adviezen volg ik op, ik zie het nut er zeker van in. Hopelijk ben ik dan volgend jaar van de problemen af:-) Maar nu de vraag: deze nieuwe loten zien er zeer gezond uit. Er zit geen schors, bloemen of vruchten aan, waar de braamgalmijt, veroorzaker van de rode vrucht ziekte zich zou verschuilen.Dan kunnen die scheuten toch gewoon op de composthoop, of kweek ik dan problemen. T is nogal veel dus afvoeren is dan ook veel. Verbranden kan niet. Gewoon op de composthoop toch? Van de oude loten voer ik de takken met trosresten, oude vruchten etc af, maar de gezond uit ziende delen niet. Of zou dat toch moeten? alvast weer bedankt voor t meedenken.PS, was nog niet aan t snoeien zelf toegekomen ivm mijn werk en....veeeel peren en druiven inmaken. Tijdrovend maar leuk. Nu mooi snoeiweer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts