Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

ganzen kun je toch ook sexen ? via de cloata

dan weet je zeker of het man vrouw is

loopeenden vrouwtjes kwaken wel vaak en hard .het zijn de muskus eenden die niet kwaken ...

zijn fijne eenden om te houden en leggen veel lekkere eieren .....en de woerden wegen soms wel 4\5 kilo kilo

Geplaatst:

Leg even uit Jack hoe ja dat zoet met cloaca ?

Al herrinder ik me weer dat Jorieke haar soort gans duidelijk verschil heeft met de nekkwab.

Geen idee of apart zetten helpt maar zou ik ook proberen, vinden ze dat apart zetten oke of willen ze naar elkaar toe ?

Als ze maar bevruchte eieren zouden leggen, de broedmachine doet de rest wel.

Mischien kun je wel op MP vragen naar broedeieren, want anders mis je straks weer broedseizoen, mij geeft het de indruk dat deze ganzen wat jaartjes oud moeten zijn voor ze goede broeders en bevruchte eieren gaan leveren.

Zijn nog beetje dom.

Er zullen toch genoeg mensen zijn met broedeieren die ze weggooien ik zou gewoon vragen op Mp, of bij Aviornis ofzo.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

korte uitleg

je neemt de gans

houd ze goed vast leg haar zeg maar op de rug je drukt voorzichtig bij de cloaca als je het goed doet komt er een piemel na buiten . een vrouw heeft dit dus niet ..

het is best makkelijk om te doen .jonge ganzen sex ik ook altijd zo ook jonge eendjes .

Geplaatst:

@Jack: dat gaat dus stukken makkelijker dan met kippen?

Ze zitten apart, maar er zit alleen een hek tussen. Dus de kerels willen steeds bij elkaar zitten. De vrouwtjes zijn lekker aan de wandel, en leggen af en toe een ei. Maar omdat de kerels alleen oog hebben voor elkaar, zijn die dus niet bevrucht. Vorig jaar wel... (de 1e zoveel eieren niet, later in het seizoen wel, al is die nooit uitgekomen)

Geplaatst:

Goed, we hebben ze nu apart gezet met een heel weitje er tussen. Maar ja.. ze horen elkaar, en proberen door het hek te wurmen (wat echt niet wil ). De vrouwtjes zijn lekker bezig met het inrichten van hun nieuwe nesten, en 1 heeft alweer een ei gelegd. De mannetjes eten niet, en ijsberen voor hun hekken. En ze TOETEREN. Het is geen gakken, maar echt snoeihard toeteren. Dat doen ze al een tijdje, ook toen ze bij elkaar liepen. Werden we midden in de nacht steeds wakker van.

Ik hoop dat ze vanmiddag al rustiger zijn. Of morgen. Want als ze met een paar dagen niet normaal doen, gaan ze vast dood van uitputting/niet eten ofzo. Zou dat kunnen?

Tjonge... denk je dat ganzen makkelijk zijn... Het 1e jaar aan de vrouw, het 2e jaar toch maar kiezen voor een kerel

Geplaatst:

het sexen bij watervogels gaat inderdaad makelijk

kun je niet zorgen dat zij mekaar niet kunnen zien ??die mannen

of ze op een heel ander stuk zetten bedoel koppels uit het zicht

mischiens helpt dat wel ,ja ze maken nu contakt met elkaar en dat laten ze duidelijk horen met dat toeteren

Geplaatst:

je moet het maar zien dat je dit allemaal doet .om het soort in stand te houden .

en dan kun je homofilie .zo heet dat geloof ik bij dieren die mekaar treden als ze van het zelfde geslacht zijn .

niet gebruiken ..

en wij willen straks foto,s van kleine gansjes

( hoe is het met de manenganzen zijn ze al aan de leg ??

Geplaatst:

Op het kippenforum (afdeling ganzen ) denken ze ook dat 1 van de 'kerels' een vrouwtje is.

Maar we hebben toch echt 2 mannetjes gekocht, bij iemand die er veel had lopen en ook verstand had van zaken (zo leek ) Ze zijn forser, zitten nooit op het nest, en zijn vorig jaar echt koppeltjes geweest met de vrouwtjes.

Morgen toch maar sexen?

Geplaatst:

Je kunt ook de twee ""mannen"' weer bij elkaar doen en de 2 vrouwen apart, gaat dan een man ook nog eieren leggen

dan is het wel duidelijk

O o als je nu maar bevruchte eieren op tijd krijgt

Hoe zit het dan met de keelkwab, kunnen vrouwen wel een keelkwab hebben bij deze soort ?

Geplaatst:

ik zou ze toch gewoon sexen ..

dan heb je genoeg duidelijkheid ..this dat het zo ver is anders kwam ik het wel doen ..

maar echt moeilijk is het niet

Geplaatst:

We moeten nog even een filmpje kijken over hoe je dat doet bij volwassen dieren. Want we hebben het net even geprobeerd zoals ze dat doen met kuikens, en er gebeurt niets

We hebben ze iig weer allemaal bij elkaar gezet, scheelt echt een BOEL herrie.

Geplaatst:
We moeten nog even een filmpje kijken over hoe je dat doet bij volwassen dieren. Want we hebben het net even geprobeerd zoals ze dat doen met kuikens, en er gebeurt niets

We hebben ze iig weer allemaal bij elkaar gezet, scheelt echt een BOEL herrie.

als je ganzen sex moet je aan de zijkanten iets druk uitoefenen en iets na beneden drukken .niet te hard natuurlijk

ja zal zeker minder herrie zijn nu ze weer bij elkaar lopen

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoe gaat het met je rare ganzen,

al verbetering of berucht ei ?

Geplaatst:

We hebben ze nog steeds niet gesext. Ja, geprobeerd, maar het lukte niet. We moeten dus nog even een filmpje zoeken over hoe dat moet bij volwassen dieren.

Ze lopen nog steeds vrouwtje/vrouwtje en mannetje/mannetje (als dat dus 2 mannetjes zijn). We hebben niet elke dag een ei. Dus er is er nog maar 1 aan de leg.

Geplaatst:

Kop eraf met kerst zou ik zeggen,

mischien ooit eens van die gewone landganzen die fokken hier maar aan als de eieren niet weggehaald

of gedompeld worden.

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Kan iemand me vertellen hoe de ganzen het feitelijk voor mekaar krijgen om het drinkwater zo te bevuilen?

De randen van de omgekeerde drinkemmers zitten elke keer vol mat aarde.

Ook de kommen en pannen welke vol water staan en daarenboven afgedekt zijn krijgen ze binnen de kortste kerenvuil en smerig. Hoe doen ze dat toch?

Wat ik zie is dat ze komen drinken en zich een beetje afspoelen zonder in het water te stappen want ze kunnen er gewoon niet in stappen.

Maar ze zijn goede wakers en ze houden het gras kort, dat is het voornaamste, buiten de eieren natuurlijk.

Nu weet ik ook niet of de eieren wel of niet bevrucht zijn, anders laat ik er eens eentje broeden, er loopt wel een erpel bij die geen familie is van de andere ganzen, dus het zou best kunnen.

Wie weet lopen er deze zomer kleine gansjes bij?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Volgens mij komt dat net zoals bij de eenden..ze hebben -als ze eten- zand en modder in hun bek, met ook wat eten ( wormen, slakjes, mais) ertussen. Dat zand spoelen ze in de emmer of waterbak uit hun bek.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.