Jorieke123 Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Hier een heel simpel recept uit mijn favo boek: 'Handboek voor de Vinexjager' Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Leuk zeg, dat boek ken ik nog niet! Mooi recept ook..alleen de aanrader koud wegzetten -b.v. op t toilet- zou ik niet zo snel doen! Maar ik heb misschien geen recht van spreken met veel ruimte om me heen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Ja, dit boekje is voor de man in een Vinex wijk. Die dus waarschijnlijk geen kelder heeft. Het boek staat vol met (hele simpele) recepten en werkwijzen voor worst maken, ham drogen, dingen roken, stoken, destilleren, kaas maken, duivenpaté, etc. En echt zo grappig geschreven! Niet zo geschikt voor mensen met tere zieltjes, er wordt bijv. beschreven hoe je een cavia kunt vangen, eten, en zijn vachtje kunt gebruiken voor bont. Alles uiteraard met een dikke knipoog. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Heb nog 2 stukjes tekst (en tekening) toegevoegd. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Ja ik lees net op Bol een stukje uit het inkijkexemplaar..ik citeer: Je zult je verbazen over hoeveel half tamme konijntjes er op braakliggende stukjes grond rondhupsen, in weerloze afwachting van jouw komst. Zwanen dobberen doelloos rond in vijvers(...) reusachtige vissen verschuilen zich in doelloze afwachting van jouw bbq in het riet..Leuk boek...offe ( o, heeft hij geen recept voor het klaarmaken van een reuzenkarper?) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Hilde Geplaatst: 18 november 2011 Auteur Geplaatst: 18 november 2011 Heb nog 2 stukjes tekst (en tekening) toegevoegd. Voor die witte wijn: dat ziet er mij een doenbaar recept uit en als ik nu niet zeg tegen hubbie wat die emmer in de slaapkamer staat te doen? De 2 stukjes tekst (en tekening) vind ik niet . Quote Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?
Hilde Geplaatst: 18 november 2011 Auteur Geplaatst: 18 november 2011 Die broodgist is dat droge gist die je in de supermarkt in zakjes of doosjes koopt of is dat verse bakkersgist? Quote Heb jij ook op het einde van je loon nog een stukje maand over?
geedee Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 De 2 stukjes tekst (en tekening) vind ik niet . Het bericht van Jorieke van 9.55 uur is uitgebreider dan in eerste instantie. Ik heb het net uitgeprint Jorieke....lijkt me ook een leuke om eens te proberen.... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Ja! En recept voor brasem of karper!Ehm.. ik scan em ook even, goed? Plaats ik hem apart in de recepten hoek. Ik zal nog even een paar keer noemen waar die recepten uit komen... straks pakken ze me nog op voor het compleet inscannen van een boek Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Nou het lijkt mij wel een leuk boek....denk dat ik eens ga kijken waar ze het te koop hebben...hoeveel kost het ongeveer? ( of je krijgt uitbetaald wegens reclame maken ) Quote
Jorieke123 Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 2e hand vanaf 13,95 en nieuw zo'n 18 euro bij Bol. Alles wordt gewoon lekker simpel uitgelegd. Met tekeningen, makkelijkere basis manieren, en tips om het eventueel wat sneller en/of professioneler aan te paken (zoals met een waterslot van nog geen euro, etc.)En dan met dingen die je kunt zoeken/vangen in de natuur, of in ons geval, zelf kunt houden in je weiland. En gewoon door 2 Nederlanders, dus alles wat ze beschrijven groeit hier ook echt, of is hier ook echt makkelijk te krijgen. Dat is met een Amerikaans of Engels boek nog wel eens lastiger. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Hebben het hier bij de bruna...komt op mijn decemberwensenlijstje Quote
henkg Geplaatst: 18 november 2011 Geplaatst: 18 november 2011 Lijkt me een erg leuk boekje, goeie tip!Zonet besteld, ligt misschien morgen al in mijn brievenbus. Ook wel aardig om op het forum te lezen dat we op zoek zijn naar self supporting activiteiten buiten het (moes)tuin seizoen. Kerstaardappels, zelf wijn maken, zelfgemaakte likeuren, drank stoken, zeep maken .... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.