Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

De komende nachten wordt er in mijn omgeving lichte nachtvorst van ongeveer -2°C  verwacht met in de nacht van zaterdag op zondag zelfs matige vorst tot -6°C. De bloemknoppen van mijn perzikboompje zijn al vrij ver ontwikkeld en ik vraag me af of die in dit stadium al onherstelbare schade zouden kunnen oplopen.

Ik heb een XXL plantenhoes die ik om het boompje zou kunnen doen maar ik aarzel omdat de hoes bij wind schade aan twijgen en bloemknoppen kan veroorzaken.

Daarom dus mijn vraag: Kunnen de bloemknoppen in de huidige staat van ontwikkeling een vorst van -6°C doorstaan of toch maar liever de hoes gebruiken ?

Perzik.thumb.JPG.349901dc45a6ccd4aa0b91331645dcf4.JPG

Perzik_2.thumb.JPG.7eefb9fc64d086e77a06025ee2a638dd.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik heb vorig jaar februari toen de bloemknoppen op barsten stonden, met bubbeltjesfolie alle takken ingepakt voor de vorst. Ging goed. Een hoes moet dan vast ook wel kunnen.

Ga hier ook nog maar even naar de weersvoorspelling kijken.

Geplaatst:

Bloesem in dit stadium kan nog vrij veel hebben. Hoe verder de bloem open is hoe gevoeliger. Er is ook wel een klein beetje ras verschil maar dat is enkel belangrijk bij geopende bloemen. Er zijn rassen die vrij veel vorst kunnen verdragen en er zijn rassen die heel gevoelig zijn voor vorst op de geopende bloemen.

Ik denk trouwens dat een hoes erover bij -6 weinig effect heeft. Helpt enkel voor het uitdrogende effect van vorstwind.

Ik doe het zelf ook wel eens maar dat werkt voor mij vooral psychisch. 😀

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Geplaatst:

Deze knoppen op de foto's van Frans en Mellie houden zich nog even in tot de vorst van het weekeinde voorbij is, zo lijkt het. 

Hetzelfde beeld bij mijn abrikozen en perziken.....nog maar weinig bloemen echt open. Hoewel hier minder vorst wordt voorspeld aan de Zeeuwse kust, zou ik ook bij jullie niet zo bang zijn....denk dat een groot deel er wel door gaat komen en bestuivers zijn overdag ook actief. 

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

b936109c7fd7e5303fd6b34b6ad56c73.jpg

Bij mij ziet de melred er nu zo uit. De platifor2 begint met knopjes te ontwikkelen. Nóg trager. Echt voor het eerst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic