Saffier Geplaatst: 13 juli 2012 Auteur Geplaatst: 13 juli 2012 Vandaag geknipt. Het zijn overigens twee verschillende trosjes aan dezelfde struik.Ze lijken nu toch wel veel op het plaatje van de compilatie (linksboven) Meer ideeën? Quote
thea Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 gewone zwarte bes.In het najaar snoeien om te verjongen. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
hansm Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Nu ben ik ondertussen wel heel erg nieuwsgierig geworden. Wij ook! Ik google me gek maar vind niks Op de compost hoop bij onopgeloste raadsels lucht enorm op weer een vraag minder in je hoofd. Quote Players only love you when they're playing.
thea Geplaatst: 13 juli 2012 Geplaatst: 13 juli 2012 Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Bit Geplaatst: 14 juli 2012 Geplaatst: 14 juli 2012 Was dit nou een gewone zwarte bes ? Wat een zielig kwarrend struikje zeg. Maar fijn dat het opgelost is. Quote
Saffier Geplaatst: 14 juli 2012 Auteur Geplaatst: 14 juli 2012 gewone zwarte bes.In het najaar snoeien om te verjongen.En hoe kan ik deze het beste snoeien zodat ik een mooie volle struik krijg met nogal wat vruchten? Kan ik de rest het beste dicht bij elkaar zetten of verspreiden over de tuin? Quote
thea Geplaatst: 14 juli 2012 Geplaatst: 14 juli 2012 Hoeveel takken zit er in een struik?Als er 5 takken zijn dan twee eruit knippen op 10cm hoogte.de jaar daarop weer twee. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Saffier Geplaatst: 16 juli 2012 Auteur Geplaatst: 16 juli 2012 Per struik elke keer maar twee takken van ruim1 meter hoog. Moet ik die dan 10cm terug knippen of 10cmboven de grond terug knippen? Quote
hansm Geplaatst: 16 juli 2012 Geplaatst: 16 juli 2012 Normaal knip je om en om een tak diep, dus op 10 cm weg, jaar daarop laat je nieuw takken staan en knip je de oude van vorig jaar.Waneer je meer struikjes hebt zou ik ze mooi bij elkaar zetten, bv als fruithaagje anders wordt het beetje zielighoe ze staan, en zo'n haagje lijkt gelijk wat, beetje dicht op elkaar.Je kunt ook gelijk de tak die je gesnoeid hebt erbij in de grond steken wordt het ook weer wat voller. Quote Players only love you when they're playing.
Saffier Geplaatst: 13 augustus 2012 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2012 En die losse takken die ik erbij kan steken, groeien die ook weer aan? Wanneer kan ik die het beste snoeien dan?De vorige eigenaar heeft er al een hele poos niet naa omgekeken dus elke plant heeft twee takken van ruim 1.5m lang. Moet ik ze nu beiden afknippen of toch een laten staan? (voor de fotosynthese en stuff)Ik ga ze straks hoe dan ook bij elkaar zetten. Quote
Saffier Geplaatst: 3 februari 2013 Auteur Geplaatst: 3 februari 2013 Ik kom er achter dat ik in het najaar vergeten ben de zwarte bes te snoeien. Nu zijn er al duidelijk veel knoppen te zien aan de takken. Hoe kan ik dat nu het beste aanpakken?Toch snoeien of nu niet meer aan doen? Quote
Frans Geplaatst: 3 februari 2013 Geplaatst: 3 februari 2013 Toch snoeien of nu niet meer aan doen?Snoeien. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.