Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanochtend zag ik in een van de moestuinbakken flink wat aarde op de bladeren van de courgette. Toen ik beter keek zag ik twee gaten/kuilen gegraven naast de goudsbloemen. De planten in de bak zelf zagen er nog prima uit (ook nog goed geworteld). Nu net zag ik ook in de andere bak vlakbij de wortels, palmkool en doperwten soortgelijke kuilen. Ook hier gelukkig nog alle planten in tact. (Paar worteltjes in de maak zijn wel overhoop gehaald, maar niet van gegeten). Alle gaten langs de randen en in de hoeken van de bakken. 

Ik kan echt niet bedenken wat het kan zijn, behalve dat er veel mieren vlakbij de bakken te zien zijn, maar niet in de buurt van de kuilen. Van veel andere diersoorten zou je denken dat ze ook wel een hapje genomen zouden hebben. 

Iemand enig idee?  Met de felle zon wat lastig om op de foto te zetten, maar ik heb mn best gedaan. 

20210606_113817.thumb.jpg.f57235bcd4688df55b1c0cc550f23ccf.jpg

20210606_113822.thumb.jpg.9a74d6aec2bc00fd53651c6a8c5a4f5d.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Vogels? Die zoeken wormpjes e.d. in de aarde. Ik heb vroeger op mijn balkon wel eens een Vlaamse gaai bezig gezien. De halve pot werd geleegd door hem, de inhoud lag overal rond gestrooid.

• Thanks 1
Geplaatst:

Bij mij maken ook Vlaamse gaaien dit soort zooi van mijn verhoogde bakken. Maar ook eksters en eekhoorns. De grond is lekker los, dus ideaal om er voedsel in te verstoppen. Ik heb een week of 2 geleden een bak met radijsjes leeggehaald. Die had ik netjes in rijen gezaaid maar die beesten hadden er een bende van gemaakt. Tijdens het leeghalen vond ik allemaal noten e.d. terug.

• Thanks 1
Geplaatst:

Veel vogels hier (waaronder ook eksters en gaaien). Dacht alleen dat die dan ook wel iets zouden meepikken, maar niet dus!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...