A la pom Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 Ha allen, ik heb sinds vorig jaar een asperge in mijn moestuin. Nou vroeg ik mij af of ik die makkelijk zelf kan vermeerderen? Quote
Patrijs Geplaatst: 7 juni 2021 Geplaatst: 7 juni 2021 (aangepast) Dat kan maar wordt wel moeilijk. Asperges krijgen vaak meerde neuzen als ze ouder worden. Die zou je kunnen lossnijden en apart kunnen planten. Ik heb dat gezien bij planten van 15 jaar oud. Dus nog even geduld hebben. Bevrucht zaad zaal die ene plant ook niet geven, dan moet je werken met een externe donor bij een vrouwelijke plant. Heb je de plant gekocht dan zal het een mannelijke plant zijn, die geven dikkere asperges en worden commercieel gebruikt. Ondanks dat asperges als afrodisiacum wordt gezien krijgen de mannelijke planten geen zaad. Kortom je kiest niet de makkelijkste weg. Die is of zaad kopen en zelf planten kweken, makkelijk, goedkoop maar tijdrovend (vier jaar) Of kant en klare klauwen kopen. dan verkort je de opkweek met twee jaar. foto van mijn BLOG : 7 juni 2021 aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
A la pom Geplaatst: 9 juni 2021 Auteur Geplaatst: 9 juni 2021 Dat word dus kopen😉 dank voor je reactie!!! Quote
tielse flipje Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Een kennis van mij heeft asperges van 25 jaar oud. In het verleden was er een zeer goede opbrengst. Ik stelde al voor om deze klauwen te delen, maar daar had ze nog nooit van gehoord. Hoe lang duurt opkweek uit neuzen, ook vier jaar? Quote
Patrijs Geplaatst: 9 juni 2021 Geplaatst: 9 juni 2021 Vergis je niet, ik heb oude (15 jaar) aspergeplanten opgegraven en ook verplant, dat is een flinke klus. De foto's staan nog ergens op mijn Blog een paar jaar terug. Ik heb het eerste jaar na verplanten niet geoogst om de planten weer aan te laten sterken. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.