veuvecouderc Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 .. maar als er 1 versleten is (ja echt) koop ik daarna weer de sterkste die ik kan krijgen. Ben niet rijk, maar op een staafmixer bezuinig ik niet (stofzuiger ook niet)... Mocht de mijne stuk gaan dan staat deze bovenaan de verlanglijst http://www.kitchenaid.com/flash.cmd?/#/product/KHB300OB/..... jammergenoeg is ie (nog) niet in europa verkrijgbaar. Gelukkig is er ook nog de Bamix, een uitstekende 2e http://www.bamix.com/gastro-192.html en die is gewoon bij onze boerensupermarkt te koop. Maar ja, die oude wil maar niet stuk Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Helly Geplaatst: 18 juli 2011 Geplaatst: 18 juli 2011 Thanx Jorieke. Het is dat de staafmixer in de aanbieding was anders had ik m niet mee besteld. Wel handig dat t iig geen verzendkosten kost, kan je weer wat anders voor uitzoeken Ik heb een staafmixer met metalen onderkant uitgezocht. Je hebt ze ook met kunststof maar metaal lijkt mij steviger en schoner.Idd moet je m wel onder t vloeistofpeil houden Jasmin, ooit (ruim 15 jaar geleden al weer) had ik zo'n ding. Met zo'n kommetje eronder. Maar heb m laten staan toen ik ex verlaten heb (al weer 9 jaar terug) en ja achteraf denk je dit had ik nog wel willen meenemen en dat ook, maar ik was al blij dat ik weg was dus dan laat je t voor wat t is. Ik heb een broer die nogal wel s 'vist' dus daar is t idd wel erg handig voor Goede tip! Leslie, die van KitchenAid zijn wel aardig aan de prijs. En ach gezien ik m niet dagelijks gebruik ga ik t daar niet voor uitgeven. Heb ook nog gekeken naar een deegkneder van KitchenAid maar die zijn ook best prijzig. Daar moeten we nog heel wat nachtjes over nadenken... Voorlopig zal ik al blij zijn met mijn nieuwe 'speeltjes'. We gaan een stellage (met wieltjes) maken voor achter in de kelderkast en daar kunnen dan de grote pannen en de weckpotten op staan. Het wordt nog een hele onderneming zo Quote Good things come in small packages
jasmin Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Leslie, je link van de kitchen-aid kan ik niet inzien, van de Ba-mix wel. Metalen onderpoot is wel prettig. Maar ook het aantal watt. Ik zou gaan voor een ding met meer vermogen, eventueel een turbo knop. Keukenmachines liggen overal her en der in losse onderdelen (zolder, kelder, diepe kast) maar de turbo-staaf wordt wel voortdurend gebruikt. Smoothies maken, mayonaise maken, pureren van sauzen, soepen, Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Helly Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Kijk, voor t maken van mayo. Was bijna vergeten dat dat er ook mee kon! Scheelt ook weer een hoop afwas. Quote Good things come in small packages
veuvecouderc Geplaatst: 19 juli 2011 Geplaatst: 19 juli 2011 Leslie, je link van de kitchen-aid kan ik niet inzien, van de Ba-mix wel. Tis niet heel belangrijk, voornamelijk niet omdat die we nu hebben niet kapot te krijgen is.... Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Gast Geplaatst: 23 juli 2011 Geplaatst: 23 juli 2011 Ik heb onlangs via-via een elektrische weckketel gekregen met een stel potten, maar helaas... geen gebruiksaanwijzing!Via Google kwam ik hier bij jullie, een fijn draadje vol adviezen. Jorieke: ik zie dat je redelijk dicht bij Duitsland woont: daar haal ik momenteel een en ander vandaan. De rubberen ringen en ook de potten zijn er een volgens mij goedkoper dan in Nederland. Misschien een goede tip? Volgens mij weckt men daar ook nog veel meer als hier, mijn nieuwe rubberen ringen van vandaag komen gewoon uit de supermarkt. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 23 juli 2011 Auteur Geplaatst: 23 juli 2011 Hoi Duffy, bedankt voor de tip Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Ik heb nog nooit rubberen weckringen in de supermarkten hier zien liggen Quote Good things come in small packages
Gast Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Nouja, in de Duitse supermarkt dus wel! En schattige jampotjes en stickertjes, en... en.... Quote
veuvecouderc Geplaatst: 24 juli 2011 Geplaatst: 24 juli 2011 Nouja, in de Duitse supermarkt dus wel! En schattige jampotjes en stickertjes, en... en.... Hier in noord-oostelijk Frankrijk net zo. Een walhalla voor de tuin-en-keuken-doe-het-zelver! (Behalve die stickers dan, die zijn echt vreselijk truttig hiero) Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Gast Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Ik zie dat de Real (http://www.real.de/?bkz=8640) toevallig deze week allerlei flessen en potjes (met en zonder beugel) in de aanbieding heeft. Ik ga vanmiddag eens even de grens over en daarna jam maken. Mijn eerste weckpoging (nog steeds zonder gebruiksaanwijzing) staat voor morgen gepland. Ik begin eens gewoon met worteltjes en een potje met sjalotjes waar ik op internet een recept voor vond. Moet ik de hele (elektrische) pan gelijk vol zetten, of kan ik ook 3 of 4 potjes proberen ook al staat de bodem dan niet vol? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 juli 2011 Auteur Geplaatst: 25 juli 2011 Een paar potjes kan ook, geen probleem. Het water moet dan tot 3/4 van de potten staan. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Hoezo tot ¾ van de potten? Ik dacht dat t helemaal onder moest staan. Of heeft het er mee te maken dat de potten dan teveel kunnen bewegen of gaan 'drijven'? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 25 juli 2011 Auteur Geplaatst: 25 juli 2011 Goed geantwoord Helly! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Maar als die ketel vol zit met potten mag t wel geheel onder water? Wat heb ik gewonnen... een set weckpotten? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 25 juli 2011 Auteur Geplaatst: 25 juli 2011 Je zorgt steeds dat de bovenste potten maar voor 3/4 onder water staan. Die potten daaronder staan helemaal onder, maar worden naar beneden gehouden door die daar boven.Je wint..... eeuwig roem Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 25 juli 2011 Geplaatst: 25 juli 2011 Thanx Ok, handig om te weten voor ik met t echte wecken ga beginnen. Quote Good things come in small packages
Gast Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Ik heb gister op goed geluk maar eens een poging ondernomen. Het was een stuk arbeidsintensiever dan ik dacht.Groentes schoonmaken, potjes afweken, potjes in heet soda afwassen, potjes naspoelen, ringen uitkoken en naspoelen. Groente koken en de potjes vullen... en toen eindelijk in de weck-ketel! Spannend!! Springt er niks kapot, zitten de deksels er wel goed op? Ohhh, hij kookt wel hard, maar dat moet anders gaan de bacteriën niet dood... Ik had 4 weck-potjes en 4 conserven (ik wil het verschil eens proberen) en de conserven stonden uiteindelijk wel iets onder water (de broccoli heeft een kortere tijd nodig als de worteltjes, zo vertelde het internet mij, dus toen ik die erbij zette ging het waterpeil nog weer verder omhoog), maar wat verdampt er ook veel water zeg. Nu zie ik dat er wat groente boven het vocht-niveau in het potje uitkomen, kan dat kwaad? En er zit een witte aanslag op mijn potjes, dat lijkt wel kalk. Nu weet ik dat ons water hier veel kalk bevat, maar zo erg?En moet ik de Weck-ketel nu ook nog schoonmaken, bijvoorbeeld al die kalk-deeltjes verwijderen? Sorry, ik zit nog steeds zonder gebruiksaanwijzing... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 juli 2011 Auteur Geplaatst: 27 juli 2011 Het wordt makkelijker hoor, je moet even de routine te pakken hebben.Ik maak de potten trouwens niet schoon met soda. Ik was ze na het leeg-eten gewoon in de vaatwasser, en zodra ik ze weer nodig heb kook ik ze alleen even uit. Die potten zet ik dan op de kop op een theedoek om uit te lekken, en dan kan je er meteen nieuw fruit (of wat dan ook) in doen. De rubbers houd je in een bak/pan met gloeiend heet water, nadat je ze ook het uitgekookt. Die ringen gaan dan nat om het deksel en dan doe je de pot dicht. Dat ging bij mij in het begin fout (had de ringen niet nat). Wat voor een potten heb je? Ik heb potten met platte deksels (de nieuwe variant), en daar zit amper lucht in na het wecken. Maar je hebt ook die met de bolle deksels, of die met beugel, waarbij wel veel lucht bovenin zit. Zal vast niet erg zijn. Ik heb inderdaad ook een wit laagje op de potten zitten na het wecken. We hebben hier niet keihard, maar ook geen zacht water, dus ach... Ik maak de potten sowieso nog schoon met een doekje voordat ik ze label en weg zet, dus dan krijg je er wel weer wat af. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gast Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Ik heb geen vaatwasser en vanwege het "hygiënisch werken" moet ik ze dus wel even echt extra schoonmaken. Daarnaast heb ik geen grote pannen (nooit eerder nodig gehad in mijn eenpersoonshuishouden) dus uitkoken is een stuk meer gedoe... Ik heb ook de nieuwe potten met platte deksels, ze zijn deze week in de aanbieding bij de Xenos. Ik had bij de ketel alleen de grote 1 liter potten gekregen, dus ik heb wat kleinere 0,5 bijgekocht. De broccoli had ik flink aangedrukt, maar er zijn dus wat kroontjes weer boven de vocht uitgepiept. Ik zie wel hoe ze zich verhouden: ik wil ze sowieso nog weer even koken voordat ik ze eten gaan, dus dat zal wel loslopen dan. De Weck-ketel hoef je dus niet extra schoon te maken na gebruik? Ik zal dadelijk eens labels gaan maken en op zoek gaan naar een goede plek om alles neer te zetten. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 juli 2011 Auteur Geplaatst: 27 juli 2011 De pan maak ik wel even schoon, maar dan gewoon met een restje water (je mag de pan toch niet leeg gooien als hij nog heet is) en een afwasborstel. Als je de pan schoon houdt, kan je de potten ook in de weckketel uitkoken Weckpotten bij de Xenos? Die met beugel zeker? Ik kijk even in de online folder Edit: Oh, ze hebben van allerlei soorten zie ik. Toch zijn ze met de zonder-beugel potten nog steeds duurder dan www.glazenpotten.nl Maar wel handig als je er maar een paar nodig hebt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 http://xenos.orcbladerfolder.nl/publications/2be5a8ea114eeb2a8ebdf722587300ef/#/7/zoomed Zo te zien is dat inclusief ringen en klemmen (?) Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 27 juli 2011 Auteur Geplaatst: 27 juli 2011 ja, denk het wel ja. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 27 juli 2011 Geplaatst: 27 juli 2011 Idd wel handig als je er maar een paar (en snel) nodig hebt. Geen gedoe met bestellen en wachten.En t zijn nog de 'echte' ook nog. Quote Good things come in small packages
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.