Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben dit seizoen als kweekprojectje twee Lulo planten aan het opkweken, einddoel van het project is een glaasje Lulada (Lulo smoothie)

Er is weinig te vinden over de teelt ervan in onze contreien, maar erg moeilijk is het tot noch toe niet. Ze krijgen dezelfde verzorging als mijn Brugmansia's en dat gaat prima.

Het zijn planten met monsterlijk grote bladeren die als spijkerbedden bezet zijn met stekels, erg mooi vind ik persoonlijk.

De rijpingstijd van de vruchten is veel te lang voor ons korte groeiseizoen, dus ze moeten straks onder kunstlicht afrijpen, ik hou daar met de snoei al rekening mee.

Is er hier iemand die een Lulo kweekje al eens met succes, dus helemaal tot en met de rijpe vruchten, heeft afgerond?  

IMG_20210710_092443 (1).jpg

IMG_20210710_093211 (1).jpg

• Like 2
Geplaatst:

Interessant, onze 2 planten geënte-aubergine-uit-de-winkel hebben gelijkaardige stekels bovenop het blad en ze zijn ook redelijk groot vergeleken met andere aubergines.

Geplaatst:

Mijn moeder kweekt altijd aubergines en die kun je echt niet zonder handschoenen oogsten hoor! Heel veel prikkers… yemliha heeft ze in elk geval, een paarse met witte strepen en een zwarte soort. De een wat stekeliger san de ander, maar onmiskenbaar gevalletje auw.

• Like 1
  • 6 maanden later ...
Geplaatst:

Wat een fantastische mooie plant. Je zou hem bijna alleen al als sierplant zetten!

Ik heb begrepen dat ze absoluut niet winterhard zijn helaas.

Weet je of het gemakkelijk is om ze te stekken en zo ieder jaar nieuwe planten te krijgen?

Of eind v.h. jaar radicaal terugsnoeien en binnen overwinteren?

En wat bedoel je met onder kunstlicht afrijpen? Gebruik je daar speciale lampen voor?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...