Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dan moet je eens vragen aan mensen die er verstand van hebben of je een elektrische wonderpan ook op een houtkachel kunt zetten (nadat je de draad eruit gesloopt hebt). Er staat er nl nog eentje waar nog niks op geboden is

Geplaatst:

jorieke hoe meet jij de temp van de kachel ?

ik heb alleen een vlees termometer dacht als ik die in water steek misschien zo te temp kan meten...

het is een heel klein alles brandertje, ik weet niet tot welke temp die gaat ...ik wil eerst weten of de temp die jij gebruikt 130 gr wij wel halen, voordat ik die pan bestel

is dat rieel ? de kachel gaat morgen hoop ik voor het eerst aan, emiel moet eerst de stapel pallets aan stukjes zagen.....

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Oh ons kacheltje is ook erg klein, en er zit ook nog een extra stuk op voor extra straling, waardoor de vlammen binnenin dus niet direct tegen 'het dak' van de kachel komen. Dus nog minder warm... Ik heb er een gewone keukenthermometer voor gebruikt.

Zo 1: http://www.brouwmarkt.nl/thermometer-bmsk-digitaal-50°c-300°c-p-2351.html

Geplaatst:

ik las net dat er stofjes uit vrij komen als je er bv zure dingen in kookt in bv pannen van aluminium die slecht voor de gezondheid zijn.....

het is de bedoelling dat er cake's en brood in worden gebakken....hoe zit dat dan ?

lijkt mij dat het goed gekeurd moet zijn ,maar ja ...ben beetje wantrouwend.....wie weet wat ?

ik wil graag die bestellen van 26 cm op farmers home were iemand verder ervaring mee ?

(ik twijvelde nog of die van 26 of die van 28 cm.... 26 lijkt me groot zat deze is groter als mijn tulband vorm vandaar ...)

Geplaatst:

Daarom heb ik een bod uitgebracht op die zwarte pan op marktplaats, die lijkt me ook erg tof. de vrouw wil er minstens 27 euro voor hebben, ik had 20 geboden. Nu heb ik mijn bod verwijdert en gaat mijn dochter opnieuw voor mij bieden

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

en al gelukt ?

ik heb vanmiddag een ponydek verkocht via marktplaats.....kan ik mooi een nieuwe pan van kopen

morgen maar bestellen.

iemand nog een idee/advies/opmerking ivm het aluminium ?

Geplaatst:

het zal ook wel veilig moeten zijn toch ?

maar ben zoals al verteld wantrouwend op aluminium ivm dat het toch echt wordt afgeraden er in te koken....

maar dat gaat vaak over zuur vocht, met het bakken is het dan toch echt heel anders.

maar liever een keer te veel gecheckt als te weinig

Geplaatst:

hij is besteld hoor !!

gebruiken jullie de gewone cake en brood recepten of veranderen jullie nog iets aan de hoeveelheden en ingredienten ?

en....nog andere bijzondere gerechten om er in te bereiden ?? ben benieuwd

ps; de alles brander heeft zich al flink bewezen er is al suddervlees op bereid , gluwwijn enz !! supper leuk zeg, hadden we echt 9 jaar eerder moeten doen

Geplaatst:

Leuk he? Ik heb al even niets gebakken (al een hele week niet), maar heb er wel weer zin in.

Ik heb wat standaard recepten, die hoeveelheden houd ik aan. De ingrediënten pas ik wat aan, of ik voeg wat dingen toe.

http://wonderbakpan.biedmeer.nl/ExportBestanden/DownloadFile.php?file=http://14936.static.securearea.eu/Global/Files/PageHomeDownloadDocs/331_nl.pdf&filename=Receptenboekje&Type=pdf

Geplaatst:

leuk dankje !

nu maar wachten tot ie er is.....

maar nu staat er weer een pan pruimen sap op die omgetoverd wordt in gelei dus de kachel doet zijn dienst

( de cv kan ook uit als ie aan staat , had ik niet verwacht wel heel erg veel hout nodig zeg .....)

Geplaatst:
heel erg veel hout nodig zeg .....)

Kun je de lucht toevoer niet regelen?? Als ie eenmaal goed brand...toevoer temperen...minder houtverbruik...warmte blijft gelijk....je stookt dan meer op "gloeiende kolen...lees gloeiend hout)

Geplaatst:

Helaas ben ik ver overboden bij mijn wonderpan..27,50 al. Maar het was wel een bijzondere met wok erbij.. Het wordt het me te gek (duur). Ik wacht gewoon af tot er weer een voorbij komt

Geplaatst:
Jet er staat er nu weer 1 op MP.

Is in Almelo. Niet met wok

Kan hem evt ophalen (mits je bod wordt geaccepteerd)en meenemen naar de moestuindag.

Goed aanbod, dank je, wie weet lukt het bij deze wel...

Geplaatst:
heel erg veel hout nodig zeg .....)

Kun je de lucht toevoer niet regelen?? Als ie eenmaal goed brand...toevoer temperen...minder houtverbruik...warmte blijft gelijk....je stookt dan meer op "gloeiende kolen...lees gloeiend hout)

hoi ,

we zijn nog echt aan het leren....emiel heeft er nu in de pijp een klepje gemaakt zodat we hem kunnen "knijpen" meer regelen dus

maar sluiten we hem te erg dan loeft ie weer zo veel....

en we moeten nog even zoeken welk hout het best gaat, we gebruiken nu pallet hout maar dat spat erg veel en brand echt te erg voor onze kleine kachel.....

de stammetjes kunnen er pas op als ie echt heel heet is dus nu stoken we hem heet met pallet hout en later de gekloofde stammetjes er op...

helaas is de wonderpan er nog niet.....ik wacht het tot dinsdag af dan ga ik maar bellen waar ie blijft...kan echt niet meer wachten....zit op de uitkijk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...