Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2012 Auteur Geplaatst: 24 januari 2012 Ik ga binnenkort ook even naar onze kringloop. Wie weet Brood kan ook Appelvrouw. En ik heb ook een recept voor een visschotel, dus dat soort dingen kunnen er ook in.Ik ben er echt helemaal blij mee Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Mooi! Ik zag ook een aardige op internet, daar wat op geboden, maar ik werd de hele tijd overboden..hij staat nu op 17,50, maar nw kosten ze 32 euro geloof ik... http://huis-inrichting.marktplaats.nl/keuken-keukenbenodigdheden/523784375-te-koop-een-wonderpan-voor-op-het-gas.html?action=bidPlacedOkNewUser&bid_id=440337975&bidcode=a77339c0c91f96829a16cc0ba9a26a7b&reloadLeftFrame=1&fromAuth=1&return=eJx9zt0KwjAMBeB38b7rujkm3cNIXcMa2qVlzRQR3936h%2BiFV4GTcL4Y3egL6nrIWtVKbyzmFMx5jwxzwMyDY05aSh8TUDWbxXPZG84VBelWzAJIIC04OkaapIfVl%2BQ5DkDR4mQdWCA5qqbrK8dz2Ayo1V1s62%2FxrT2KP62%2F7h%2Bka9p%2Bt237TjAIH2MSUC5PkSwsyZA4xriIkjpgMZn8eud6A8BcXro%3D Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Dan moet je eens vragen aan mensen die er verstand van hebben of je een elektrische wonderpan ook op een houtkachel kunt zetten (nadat je de draad eruit gesloopt hebt). Er staat er nl nog eentje waar nog niks op geboden is Quote
Jorieke123 Geplaatst: 24 januari 2012 Auteur Geplaatst: 24 januari 2012 Die heeft vast niet zo'n dubbele bodem. Of je moet hem dan op zo'n vlamverdeler zetten die bij de nieuwere pannen worden geleverd. Te directe hitte werkt vast niet. Valt te proberen natuurlijk, altijd alles proberen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 24 januari 2012 Geplaatst: 24 januari 2012 Ik weet het niet...op de link zie je 2 foto's...mogelijk toch een dubbele bodem maar ik heb zelf niet zo'n pan dus ook de foto's zeggen een leek te weinig....misschien zie jij het wel Jorieke?http://huis-inrichting.marktplaats.nl/keuken-keukenbenodigdheden/523783302-tekoop-een-elek-wonderpan.html?return=eJwtjNEKgzAMRf9FsI9qpg9SKcP9SdEOi7UNTQpjY%2F%2B%2ByHw7J%2FfeWA3643U3kYZh1BU5m5dt2phRt%2B2e0MXmsHlnDNYyNTG0%2F0qDG95fwYBayXCq%2Bxnq%2FlG8wDACwNiLBhZ9exSk50pXCc9rJ3BIMMdyuOwX0UTn%2BqYQi%2BlU8eZ6VE3fH3h7MyU%3D&df=1&fta=eNotzl2uwiAQBeC98NBnfmqBId2CW2hQQEmoJQLe5hr3LgXfvuRk5hwNHN4JBKDyDMtLh4RUAj4B2sNMBpPmvAFRxcMoCCGCqZDh30eVnEk1iBmwWiM8ymqf%2Fqq25IEOMZYZD8XPv6Pj5wgo6ptFytezBAyQN61MSEDEMcEno%2FcDk7Omg19sB2O04aSl7OAYd%2BALbxivYmqg7tQjKqU7CkjtylvUJi3BPm75fmzANajFq96XY1ZdYtouCkj%2FIXX%2B8YWUBgzvz%2BcLNp5Yhg%3D%3D&fta_ind=8&fs=1Kan ook zijn dat zo'n electrische van ander materiaal is gemaakt...staat er geloof ik niet bij Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Geplaatst: 25 januari 2012 Die heeft idd een dubbele bodem. Maar ik dacht dat je een andere pan bedoelde. Je hebt ze nog nieuwer... Zwart meestal. Even zoeken hoor...Oh, deze... maar dat is anders. Ik had deze gezien tijdens mijn gezoek naar een wonderpan, dacht dat dit de nieuwere vorm was. Maar het is iets heel anders http://link.marktplaats.nl/521248618 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 jorieke hoe meet jij de temp van de kachel ?ik heb alleen een vlees termometer dacht als ik die in water steek misschien zo te temp kan meten...het is een heel klein alles brandertje, ik weet niet tot welke temp die gaat ...ik wil eerst weten of de temp die jij gebruikt 130 gr wij wel halen, voordat ik die pan bestel is dat rieel ? de kachel gaat morgen hoop ik voor het eerst aan, emiel moet eerst de stapel pallets aan stukjes zagen..... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Geplaatst: 25 januari 2012 Oh ons kacheltje is ook erg klein, en er zit ook nog een extra stuk op voor extra straling, waardoor de vlammen binnenin dus niet direct tegen 'het dak' van de kachel komen. Dus nog minder warm... Ik heb er een gewone keukenthermometer voor gebruikt. Zo 1: http://www.brouwmarkt.nl/thermometer-bmsk-digitaal-50°c-300°c-p-2351.html Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Ik ben nu op een andere aan t bieden een zwarte, die kunnen we ook nog leuk meenemen om te kamperen...er zit een soort wok bij Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 ik las net dat er stofjes uit vrij komen als je er bv zure dingen in kookt in bv pannen van aluminium die slecht voor de gezondheid zijn.....het is de bedoelling dat er cake's en brood in worden gebakken....hoe zit dat dan ? lijkt mij dat het goed gekeurd moet zijn ,maar ja ...ben beetje wantrouwend.....wie weet wat ? ik wil graag die bestellen van 26 cm op farmers home were iemand verder ervaring mee ?(ik twijvelde nog of die van 26 of die van 28 cm.... 26 lijkt me groot zat deze is groter als mijn tulband vorm vandaar ...) Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Daarom heb ik een bod uitgebracht op die zwarte pan op marktplaats, die lijkt me ook erg tof. de vrouw wil er minstens 27 euro voor hebben, ik had 20 geboden. Nu heb ik mijn bod verwijdert en gaat mijn dochter opnieuw voor mij bieden Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 en al gelukt ?ik heb vanmiddag een ponydek verkocht via marktplaats.....kan ik mooi een nieuwe pan van kopen morgen maar bestellen. iemand nog een idee/advies/opmerking ivm het aluminium ? Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 Ik denk:zolang je er geen zure producten in kookt (appelmoes en zo) zal het wel meevallen..het is per slot van rekening voor cake`s. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 27 januari 2012 Geplaatst: 27 januari 2012 het zal ook wel veilig moeten zijn toch ?maar ben zoals al verteld wantrouwend op aluminium ivm dat het toch echt wordt afgeraden er in te koken....maar dat gaat vaak over zuur vocht, met het bakken is het dan toch echt heel anders.maar liever een keer te veel gecheckt als te weinig Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 28 januari 2012 Auteur Geplaatst: 28 januari 2012 Als je de vorm goed insmeerd, en daarna nog bestuift met bloem, komt het baksel amper in aanraking met de pan... toch? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 30 januari 2012 Geplaatst: 30 januari 2012 hij is besteld hoor !!gebruiken jullie de gewone cake en brood recepten of veranderen jullie nog iets aan de hoeveelheden en ingredienten ?en....nog andere bijzondere gerechten om er in te bereiden ?? ben benieuwd ps; de alles brander heeft zich al flink bewezen er is al suddervlees op bereid , gluwwijn enz !! supper leuk zeg, hadden we echt 9 jaar eerder moeten doen Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 30 januari 2012 Auteur Geplaatst: 30 januari 2012 Leuk he? Ik heb al even niets gebakken (al een hele week niet), maar heb er wel weer zin in.Ik heb wat standaard recepten, die hoeveelheden houd ik aan. De ingrediënten pas ik wat aan, of ik voeg wat dingen toe. http://wonderbakpan.biedmeer.nl/ExportBestanden/DownloadFile.php?file=http://14936.static.securearea.eu/Global/Files/PageHomeDownloadDocs/331_nl.pdf&filename=Receptenboekje&Type=pdf Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 leuk dankje !nu maar wachten tot ie er is.....maar nu staat er weer een pan pruimen sap op die omgetoverd wordt in gelei dus de kachel doet zijn dienst ( de cv kan ook uit als ie aan staat , had ik niet verwacht wel heel erg veel hout nodig zeg .....) Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 31 januari 2012 Auteur Geplaatst: 31 januari 2012 cv? Wasda? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 heel erg veel hout nodig zeg .....) Kun je de lucht toevoer niet regelen?? Als ie eenmaal goed brand...toevoer temperen...minder houtverbruik...warmte blijft gelijk....je stookt dan meer op "gloeiende kolen...lees gloeiend hout) Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 januari 2012 Geplaatst: 31 januari 2012 Helaas ben ik ver overboden bij mijn wonderpan..27,50 al. Maar het was wel een bijzondere met wok erbij.. Het wordt het me te gek (duur). Ik wacht gewoon af tot er weer een voorbij komt Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje11 Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Jet er staat er nu weer 1 op MP.Is in Almelo. Niet met wok Kan hem evt ophalen (mits je bod wordt geaccepteerd)en meenemen naar de moestuindag. Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Jet er staat er nu weer 1 op MP.Is in Almelo. Niet met wok Kan hem evt ophalen (mits je bod wordt geaccepteerd)en meenemen naar de moestuindag.Goed aanbod, dank je, wie weet lukt het bij deze wel... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 cv? Wasda? ha ha de centrale verwarming Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Thessa Geplaatst: 5 februari 2012 Geplaatst: 5 februari 2012 heel erg veel hout nodig zeg .....) Kun je de lucht toevoer niet regelen?? Als ie eenmaal goed brand...toevoer temperen...minder houtverbruik...warmte blijft gelijk....je stookt dan meer op "gloeiende kolen...lees gloeiend hout) hoi , we zijn nog echt aan het leren....emiel heeft er nu in de pijp een klepje gemaakt zodat we hem kunnen "knijpen" meer regelen dusmaar sluiten we hem te erg dan loeft ie weer zo veel....en we moeten nog even zoeken welk hout het best gaat, we gebruiken nu pallet hout maar dat spat erg veel en brand echt te erg voor onze kleine kachel.....de stammetjes kunnen er pas op als ie echt heel heet is dus nu stoken we hem heet met pallet hout en later de gekloofde stammetjes er op...helaas is de wonderpan er nog niet.....ik wacht het tot dinsdag af dan ga ik maar bellen waar ie blijft...kan echt niet meer wachten....zit op de uitkijk Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.