Jorieke123 Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 Een wonderpan? Daar ga ik eens op zoeken Thanks voor de tip. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
suustuin Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 (aangepast) Hierbij de foto van mijn eerste experiment, kant en klare kruidkoekmix met een handje walnoten van eigen boom. Ze staan regelmatig op marktplaats en nieuw kan je ze ook kopen voor 34 euro ongeveer. Of bij de kringloop als je mazzel hebt 11 januari 2012 aangepast door Gast Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 11 januari 2012 Auteur Share Geplaatst: 11 januari 2012 Heb je ook recepten ofzo? Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
suustuin Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 yep, heb het boekje wat erbij hoorde op internet gevonden, maar volgensmij kun je al je normale cake, koek etc recepten toepassen, alleen de baktijd is langer, ff experimenteren dus. http://www.henkkral.nl/?q=node/11 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 11 januari 2012 Auteur Share Geplaatst: 11 januari 2012 Ah, ik vond dit: http://wonderbakpan.biedmeer.nl/downloads Echt leuk Jij gebruikt hem dus ook op een kachel? Want ze hebben het altijd over een gasfornuis. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jootje Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 Gaaf...die wonderpan! En wat een leuk prijsje...ben al een tijdje op zoek, maar meestal vind ik de p[rijzen op Marktplaats nog te hoog. Toch maar goed opletten bij de kringloop.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 Wat een handig idee Lijkt mij wel wat voor jou op de houtkachel Jorieke, echt een uitkomst Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 Jorieke, als het goed is heb ik er nog ergens 1 staan, moet wel ff zoeken in de rommelkelder.Ik denk dat ik hem niet heb weggegooid in een opruimwoede Je mag hem zo van mij hebben. als ik op de moestuindag kom kan ik hem meenemen,Of ik verstuur hem als je dat te lang duurt Hij weegt bijna niks maar is wel pakketpost Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 11 januari 2012 Auteur Share Geplaatst: 11 januari 2012 Yeah!! Wat wil je er voor terug?? We pb-en Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 Gevonden dus, alleen zijn de foto's beetje groot Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
suustuin Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 Wat leuk! Greetje heb jij hem veel gebruikt? en nog tips, trucs speciale recepten? Volgensmij mist er wel een ruitje in het deskel, of heeft die er nooit in gezeten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 Nee nooit gebruikt, ooit een keer gekregen van een oude dame.Jorieke ik weet niet of er een glaasje in hoort en of je dat glaasje er nog bij kunt krijgen, dus als je hem wil hebben, dan is hij voor jou. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 11 januari 2012 Auteur Share Geplaatst: 11 januari 2012 Ik heb wat foto's gezien van wonderpannen waarbij er een glaasje in zit idd. Maar dat gaan we vast voor elkaar krijgen. En anders maken we de pan dicht met wat anders, ik neem aan dat het een glaasjes is zodat je kunt kijken (geen ventiel ofzo?) Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 Is die onderste ring dan om er water in te doen? Ik ken de pan en de werkwijze niet dus vandaar deze vraag. Jorieke, die man van je is vast wel zo handig dat ie er een passend glaasje in kan snijden Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
helena Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 Staat mij bij dat het afdekkinkje niet van glas was. Wat het wel was? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
suustuin Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 t is inderdaad geen glas, lijkt wel plastic, volgens een vriendin is het mica. Maar hoe of wat maakt denk ik inderdaad niet zoveel uit, als t gat maar dicht is anders verlies je teveel warmte. En neen geen water in de onderste pan, alleen lucht. Supereenvoudig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 11 januari 2012 Share Geplaatst: 11 januari 2012 Dus met een deksel van een blikje en een steen erop ben je al klaar....kun je toch af en toe eens in de pan spieken als je zo'n dekseltje met openmaakclipje gebruikt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Share Geplaatst: 18 januari 2012 De pan plus cakebeslag staat nu zo'n 2 uur op de kachel... Ik mag niet te vaak spieken zeggen ze (dan zakt de boel in), maar ik heb net gekeken en het lijkt nog niet op een cake De temperatuur is vrij lang net geen 100 graden geweest (op de kachel, geen idee hoe warm het dan IN de pan is). En nu heb ik de kachel wat opgestookt. Ik schat dat hij nu ongeveer 135 graden is. Mijn thermometer gaat maat tot 130. Ik zal even een andere zoeken. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 18 januari 2012 Share Geplaatst: 18 januari 2012 En is hij gelukt, want dan wil ik graag even proeven Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Share Geplaatst: 18 januari 2012 Hihi hij staat er nog steeds op. Stom he? Ik had niet verwacht dat de kachel (op 'normale, overdag hitte') nog geen 100 graden zou zijn. Ik heb de kachel nu al een tijdje wat heter staan, er komt vorm aan de cake. Maar hij is nog lang niet gaar. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Share Geplaatst: 18 januari 2012 Hij ruikt al goed, maar is nog niet gaar. Ach... de pan lift mee met het verwarmen van de kamer, dus het heeft nog niets extra gekost. We hebben geduld. Als ie morgen maar klaar is. Dan moeten we een zeecontainer uitpakken en een plakje cake is dan wel lekker bij de koffie. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 18 januari 2012 Share Geplaatst: 18 januari 2012 Hey Jorieke,Is hij nog steeds niet gaar Of was hij zo lekker dat hij al op is, voordat je er een foto van hebt kunnen maken Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 18 januari 2012 Auteur Share Geplaatst: 18 januari 2012 Haha hij is al een tijdje klaar nu, morgen maak ik een foto van de cake. Of nou ja.. van de doorsnede, want er zijn al plakjes gesneuveld.Erg lekker, wel aardig compact. Volgende keer sneller bakken dan blijft/wordt hij vast luchtiger. Toch: niet mislukt en 'gratis' gebakken. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
greetje11 Geplaatst: 18 januari 2012 Share Geplaatst: 18 januari 2012 Ik denk dat hij inderdaad te lang op de kachel heeft gestaan.De temperatuur te laag was in het begin,tja en dan gaat het niet zo goed rijzen.Volgende keer beter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.