xruxl Geplaatst: 24 augustus 2021 Geplaatst: 24 augustus 2021 Hoi! De bladeren van mijn perenboom zijn aangevreten (zie foto's). Wat voor beestjes zijn dit en wat kan ik daartegen doen? Alvast bedankt! Quote
weknow Geplaatst: 24 augustus 2021 Geplaatst: 24 augustus 2021 Geen zware aantasting. Waarschijnlijk perengalmijtjes. Ik zie geen enkele reden om hier wat aan te willen `doen`. Insecticide is uit den boze en compleet dwaas. Dan ruim je in de eerste plaats de natuurlijke helpers tegen de insecten die een beetje profiteren van jouw boom, op. De compleet gave bomen op plaatsjes zijn of van plastic of worden door gif zogenaamd `mooi`gehouden. Het is einde seizoen en dat er allerlei imperfecties op bladeren zitten is heel normaal. Maandenlang veel nattigheid, maar ook wind, hagel, felle zon....en ook allerlei andere natuurlijke invloeden. dat laat sporen na. Gelukkig dat je een tuin hebt waar deze natuurlijke processen kunnen in plaats van een gif-omgeving! Door een gevarieerde en natuurlijke omgeving en goede bodemverzorging loopt zo een lichte aan tasting zelden uit de hand... Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
xruxl Geplaatst: 24 augustus 2021 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2021 Bedankt voor de snelle reactie, gelukkig niks ernstigs Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.