Geplaatst: 4 maart 201411 j Ik merk nog niet echt iets. De melk is wat vlokkerig rond de kefirkorrels en verder niet veranderd qua structuur. De korrels ruiken behoorlijk zuur, is dat de bedoeling? Ik gebruik als melk verse volle biologische melk uit de koeling en laat de kefirkorrels met melk 36 uur buiten de koelkast in een glazen pot staan met een stukje bakpapier over de bovenkant. Is dit procedee goed?
Geplaatst: 4 maart 201411 j ook bij mij nog geen joghurt-achtige substantie, maar nog gewoon melk. ook vlokken rond de kefirkorrels, melk wordt wel zurig van smaak en ietsje prikkelend. Ik gebruikte eerst volle melk, ben nu overgestapt op halfvolle maar geen ander resultaat. Ik gebruik een weckpot en neem nu iets minder melk dan in het begin.
Geplaatst: 5 maart 201411 j Yes! Vandaag leek het er al iets meer op!! Ik heb nu de korrels gespoeld en merk wat ze behoorlijk hard groeien en vermeerderen. Leuk om te merken. En ik heb geen idee hoe ze dat precies doen, haha. Kan je de korrels zelf trouwens eten?
Geplaatst: 7 maart 201411 j Of je de korrels kunt eten ??? geen ideeDames ik doe het met houdbare melk.En ik doe er ook geen halve liter melk op maar iets van 200ml. Verse melk wordt zuur buiten de koelkast. Het wordt wel dik maar iets minder dik dan yoghurt.Vind het toch vreemd dat jullie nog steeds niet echt resultaat hebben.Ieg niet afspoelen met water, want dan moet het elke keer opnieuw opstarten .
Geplaatst: 14 maart 201411 j Hm de melk smaakt naar alcohol en ziet er geschift uit. Zijn de korrels nog wel goed?
Geplaatst: 12 september 201411 j Ik heb toevallig dinsdag Melk Kefir gekregen van mijn collega, na 24 de eerste oogst gedaan en een lekker smoothie van gemaakt. De volgende portie in een grotere pot en 0.5 l melk ( van de aldi) erin gedaan ongeveer 36 uur laten staan en net weer een heerlijke romige oogst eruit gezeefd. Een deel in de koelkast en van het andere deel een verse bananensmoothie gemaakt… Het hoort inderdaad wat zurig te ruiken, en er schifterig uit te zien..als het te lang rijpt zie je ook een weeïge afscheiding onderin de pot…de kefir moer er wit uit zien niet gelig dan is het niet goed meer… Ergens heb je dan niet schoon gewerkt waardoor de bacterie verstoort is. Ik ga straks weer wat potten uitkoken voor de nieuwe ronde… Ben ook nog zoekende hoor naar recepten en dergelijke, misschien in een cupcake beslag of zo voor de luchtigheid.. groetjes Sandra
Geplaatst: Maandag om 01:222 d Ik ben reeds 5-6 jaar dagelijkse gebruiker van melkkefir en kan alleen maar zeggen dat dit een GEWELDIG product is voor de darmgezondheid!En wat lactose intolerantie betreft,melkkefir neutraliseert bijna volledig de lactose in volle melk na 3-4 dagen rijping........dus mensen met lactoseintolerantie,zoals mijn echtgenote,hebben er geen last van.....
Geplaatst: Maandag om 02:242 d Om dit topic te reanimeren,zijn er nog forumleden die,zoals ik,nog regelmatig melkkefir gebruiken?Ik drink het nu al 5-6 jaar bijna dagelijks,en heb pas een darmonderzoek achter de rug.En alhoewel ik al 61 jaar oud ben,verwachten ze me daar pas terug binnen 10 jaar omdat het er,voor mijn leeftijd,nog zo goed uitzag vanbinnen......commentaar van de onderzoekende arts.😉
Geplaatst: Maandag om 22:351 d Mijn melkkefir staat momenteel op een laag pitje in de koelkast - tijdelijk buiten gebruik. Ik ben bang dat ik nieuwe korrels nodig heb. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Maandag om 22:561 d Dankjewel @Bernaar voor het reanimeren van deze topic! 🙏🏼Ik heb 2 weken geleden van mijn liefste vriendin/buurvrouw melkkefir korrels gekregen en deze gaan als een speer! Ik vind het erg lekker om te drinken en hoop er ook gezondheidsvoordelen uit te halen. Ben benieuwd wat mijn diëtiste vrijdag zegt over melkkefir.Ik heb stapsgewijs vandaag en gisteren deze hele topic doorgelezen. 🫡 Met mijn vermoeidheid en concentratieproblemen was dat soms een uitdaging maar wat heb ik hier veel opgestoken! Maandag om 23:121 d aangepast door Janie
Geplaatst: Maandag om 22:571 d 21 minuten geleden, Tanja65 zei:Mijn melkkefir staat momenteel op een laag pitje in de koelkast - tijdelijk buiten gebruik. Ik ben bang dat ik nieuwe korrels nodig heb.Als mijn korrels zo door blijven groeien kan ik jou binnenkort wel aan nieuwe helpen Tanja! 😉
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.