Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoihoi!


FrederiekeB

Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Mijn naam is Frederieke, 24 jaar en ik woon samen met mijn vriend in Rotterdam.

Ik heb sinds twee jaar een tuin welke ik sindsdien al aan het omgooien ben!

Voor inspiratie kijk ik veel BBC, met als favoriet Gardeners World en Alys Fowler!

 

Dit jaar ben ik van plan om, als experiment, zoveel mogelijk eenjarige kruiden en groenten in potten te groeien.

En een paar meerjarige (behalve munt) in mijn tuin te planten.

 

Gr. FrederiekeB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frederieke,

Welkom op het forum.

Een waar woord munt niet in de volle grond, het is een enorme woekeraar, echter in pot of bak wel te doen.

Met de pakken sneeuw die we nu hebben natuurlijk effe niet maar van de zomer in een lekker koele bowl zijn enkele blaadjes munt niet te versmaden.

Als je met potten werkt zet eens enkele stokbonen(6 tot 10) aan een lange bamboestaak, grote opbrengst op een kleine oppervlakte.

Succes met je kruiden volgend jaar.

gr Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom!

Wil je de munt toch in de tuin? Dan kan je een grote pot ingraven en hem daar in zetten. Het moet dan wel een hoge pot zijn, want de wortels gaan vrij diep om daarna weer naar licht te zoeken.

Er zijn heeeeeeel veel verschillende soorten munt, ik ben er dol op! Ananasmunt bijvoorbeeld, of lavendelmunt. Jum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Frederieke welkom op het forum....

 

Ikzelf ben ook nieuw op het forum maar ben al erg hartelijk onthaald...

 

Inderdaad de BBC programma's zijn erg leuk, ik heb destijds eens een aflevering gezien over showgroenten kweken. Er zijn in de UK veel van dit soort wedstrijden over wie de allermooiste ui, wortel enz teelt.... elk vlekje of kromming is dan, not done

 

Met zo'n wedstrijd ging een "gewone" moestuinier meedoen en werdt begeleidt door zo'n wedstrijd fanaat.... was erg leuk om te zien....

 

 

Groetjes en tot ziens op het forum

Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW!

 

http://ronniesmoestuin.jimdo.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ook een leuk boek over het laten groeien in potten etc is het boek van John Harison. Niet duur en een echte aanrader. Ondanks mijn grote volkstuin groei ik nog steeds groente en kruiden in containers en potten.

 

groetjes Nicolette

 

http://www.amazon.co.uk/dp/0716022451?tag=allotment5-21&camp=2902&creative=19466&linkCode=as4&creativeASIN=0716022451&adid=0PPXN50V6BG63DFXR0M8&

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...