Geplaatst: 7 februari 201213 j als je dieren wilt moet je ze bestellen /ik denk dat ze via een foker of hobby mensen de verkoop daar laten doen maar het via de AVEVE LOOPT ?
Geplaatst: 7 februari 201213 j Auteur Besef wel dat parelhoenders echt ongelofelijk veel lawaai maken, als je buren hebt zou ik daar eerst mee gaan praten. Hier in huis ben ik de enige die niet gek wordt van onze lawaaischoppers, zoonlief die toch heel verdraagzaam is zou ze het liefst allemaal in de braadpan gooien, levend wel te verstaan, hij wordt echt kriegel van hun geluid.Mijn man kan er af en toe wel om lachen, behalve zomers, als ze wanneer hij uit wil slapen onder het slaapkamerraam besluiten te gaan roepen.Net weer een hele tijd vanuit de warme kamer naar het prehistorische knokploegje staan kijken, ze hadden een muis, zelfs de kraaien hebben respect voor de parelhoenders! sommige van mijn parelhoenders zijn onder de kip uitgebroed, andere in de broedmachine, via ebay eieren gekocht, als kuikens zijn ze heel klein en zo mooi.Wat ik wel heel interessant vond was dat de parels die onder de kip waren uitgekomen eerst bij de kippen bleven, vertoonden ook heel lang kuikengedrag, schuilden ook onder de haan, totdat afgelopen zomer de kuikens uit de machine groot genoeg waren, vanaf dat moment zijn de parelhoenders apart van de kippen, die regelmatig geterroriseerd worden door dit tuig. 7 februari 201213 j aangepast door Gast
Geplaatst: 7 februari 201213 j Goeie waarschuwing denk ik, is ook best heel apart geluid waardoor het nog meer opvalt. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 februari 201213 j Ik had vorig jaar een vos in de kippenren, er zat een zwakke plek in het gaas, daar kon ze onderdoor..ja we denken een ze..want later zagen we een vos met een aantal jonkies...vandaar dat ze bij mij in het kippenhok kwam shoppen.Nu had ik zo rond de 50 kippen, dan valt het niet gelijk op dat er eentje wegis..dus voor we het doorhadden was ik er al zo'n 15 kwijt..en toen zagen we haar op klaarlichte dag met een kip in der bek in de ren staan. Een paar weken geleden heb ik mijn eerste 3 parelhoenders gekocht...hopelijk 1 Tom en 2 hennen..maar zowel verkoper als ik wist niet precies hoe of wat..we gokten op de kleinste lellen...Ze zien er wel een beetje anders uit dan de parelhoenders hierboven..die van mij lijken op prehistorische beestjes..en hebben een beetje clownsachtige koppies...Herkent iemand dit soort?
Geplaatst: 7 februari 201213 j Volgens mij gewone helmparelhoen, die heb je in verschillende ondersoorten meest voorkomendeGuinea helmparelhoen,ik dacht dat parelhoenen wel in Nederland winterhard zijn maaris dat ook in Canada ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 februari 201213 j Auteur Op mijn foto 's zijn ze nog heel jong, het duurt een paar maanden voordat ze dat rare bottige uitsteeksel en hun gespikkeld verenkleed.Een mannelijke parelhoen is groter en grover en heeft de lellen groter en verder uit elkaar staan, ook maken ze een ander geluid.Ze schijnen zelfs door kenners moeilijk te sexen te zijn.
Geplaatst: 7 februari 201213 j Volgens mij gewone helmparelhoen, die heb je in verschillende ondersoorten meest voorkomendeGuinea helmparelhoen,ik dacht dat parelhoenen wel in Nederland winterhard zijn maaris dat ook in Canada ? Ik hoop het wel, ze zitten nu binnen, maar het hok is niet verwarmd..(ze zitten samen met 20 kippen...the zg reject coop, die kippen gaan naar de veiling in Mei) van het voorjaar gaan ze naar buiten en hopen dat ze het overleven van de coyotes, cougar, vossen etc...tijd zal het leren.Ik wil ze graag los laten lopen...omdat het zo leuk staat (vind ik nu nog
Geplaatst: 7 februari 201213 j Ja ik weet het ook niet, hoop niet dat het ook nog vochtig bij jullie is.Maar over je kippen en vorst is het niet gewoon bij jullie om met vaseline of uierzalf kip zijn poten en kop/lel insmeren tegen bevriezing verschijnselen, je parelhoenders zijn vast niet tam maar beetje vaseline op lellen en poten kan geen kwaad. 1x per week is voldoende Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 7 februari 201213 j Nee het is hier een heel droog klimaat...gelukkig.Vaseline nooit iemand over gehoord...gelukkig dat het maar een keer in de week moet, want met alle vogels de ik heb, zal dit nog een dagtaak zijn
Geplaatst: 7 februari 201213 j Ik zou ook gaan fokken met de hen(nen) en de haan die dat barre weer en de omstandigheden goed doorstaan! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 februari 201213 j Ja het is bij jouw vast veel werk, zelf doe ik het waneer de kippen slapen dan is het zo gebeurt, (oke ik heb er maar 7 en ook nog maar 1 vriesweek achter de rug deze winter, maar de hond krijgt4x per dag onder haar poten zolang er sneeuw ligt ) Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 10 februari 201213 j vaseline werkt uitstekend tegen bevriezing....schaatsers gebruiken het ook erg vaak!
Geplaatst: 10 februari 201213 j ja die vries kou wel lekker maar voor sommige dieren is het iets te veel ..
Geplaatst: 17 februari 201213 j Auteur Vanmiddag vond ik de restanten van mijn volwassen muskuseendenwoerd zonder kop en zijn dochter, alleen nog herkenbaar aan haar vleugel. Ben er echt beroerd van, is een marter zo sterk dat ie een woerd van zeker 4 kilo , die vliegen kan te grazen te nemen ? (zijn dochter was mijn liefste eendje) Wat een teringbeest....nu heb ik alleen nog mijn arme eenzame Emma en mijn wilde koppel.Emma wil absoluut niet naar binnen,ze zit nu op het dak van de kippenkeet.
Geplaatst: 17 februari 201213 j Och nee toch! Zijn ze overdag aangevallen denk je? Of 's nachts? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 februari 201213 j Auteur Dit is ook weer 's nachts gebeurd, die arme eenden hebben de koude overleeft en in die tijd binnen geslapen, met het zachtere weer wilden ze ook niet meer naar binnen, ze sliepen op een boomstronk.
Geplaatst: 17 februari 201213 j Balen Yola, ik denk nog steeds vos ookal heb ik de andere hun reakties gelezen,toch komt jouw verhaal overeen metwat mijn broer heeft gehad en daarbij heeft hij twee x een vos gezien. Maar wat het ook is mij lijkt het lastig om beslissing te nemen, om of iets aan dat beest te doen of alles in rennen te houden.Nuja ik koos het laatste, want ik vindt zo'n wild dier vos/marter ook mooi, al snap ik dat je even kwaad bent op dat beest. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 17 februari 201213 j Auteur Ik had dus de illusie dat als mijn dieren de mogelijkheid hadden weg te vliegen ze veilig waren.Vandaag moet ik het monster niet tegenkomen, emoties regeren, hoop dat ik morgen weer verstandig kan nadenken.Denk zo langzaam ook dat het een vos moet zijn geweest, een muskuseend is niet voor een kleintje vervaard, ze hebben echt gigantische nagels en behoorlijke vleugels waar aardig wat kracht in zit.
Geplaatst: 17 februari 201213 j Ja begrijp ik dat zou ik ook gedacht hebben, maar nu moet je een plan maken dat het je niet nog vaker gebeurd met je andere vogels, want lijkt of hij nu terug komt. Ik heb even gekeken wat de prooien van een boom of steenmarter zijn, ik geloof dat deze best ook grote prooien aan kunnen, volgens mij is zowel de boommarter als steenmarter beschermd denk dat dat ook voor Duitsland wel gelden zal.Leef jij vlak bij bossen ? Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 17 februari 201213 j Auteur Wij wonen op de uitgestrekte vlakten van Ostfriesland, alwaar alles wat er enigszins als boom uitziet momenteel omgehakt wordt en als brandhout misbruikt. Kippen zitten nu elke nacht opgesloten, sinds de dood van onze haan.Er zijn 3 parelhoenders die weigeren binnen te slapen maar die slapen nu echt in de bovenste takken van een wilg.Moet absoluut Emma naar binnen zien te krijgen voor de nacht, wordt nogal een klus maar ik neem aan dat ik haar uiteindelijk wel kan overtuigen.Eerst maar op zoek naar een nieuwe kerel voor haar.
Geplaatst: 18 februari 201213 j vossen zijn sluw zeggen ze wel eens .hij zal zeker nog eens terug komen . maar heeft hij ditmaal zijn prooi niet meegenomen ? ik wens je echt sterkte met het verlies van je dieren en hoop dat je een oplossing gaat vinden
Geplaatst: 18 februari 201213 j Auteur Het beest wat mijn eenden geslacht heeft, is ermee aan het knoken geweest, er is een spoor van zeker 4 plekken waar het met mijn woerd geknokt heeft, het vrouwtje was makkelijker daar zie ik 2 plekken met veel veren.Vrouwtje is bijna helemaal kaalgevreten, de woerd is op het verlies van vele veren na alleen zijn kop kwijt.Het schijnt totaal zinloos te zijnom marter /vos te doden, hun plek zou alleen maar ingenomen worden door een ander exemplaar.
Geplaatst: 18 februari 201213 j Bah zeg, wat gruwelijk Maar aan de veren kan je zien welk dier het gedaan heeft. De pennen van de veren vertellen veel over de dader.Heb je misschien foto's daarvan gemaakt? http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
Geplaatst: 18 februari 201213 j Het klinkt naar maar je zou eens een dood dier moeten laten liggen dan kun je opletten welk dier het nu komt ophalen ..hoop nooit zo iets mee te maken .
Geplaatst: 18 februari 201213 j Auteur Heb ze ook laten liggen, de enige die nu langskwam was een buizerd, die heeft de hele dag bij de restanten van de woerd rondgehangen.Zal morgen wat foto's maken, het beest wat mijn dieren doodt is iig een nachtjager.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.