Bertus Geplaatst: 7 januari 2022 Geplaatst: 7 januari 2022 Is er iemand die de mannelijke kiwi Minkimale heeft staan en wat stek/entmateriaal kan missen? Zoals bekend is de bloei van de Belèn te laat voor bestuiving van mijn Soreli. Minkimale zou een betere match qua bloeitijd hebben. De Minkimale wil ik, als de sapstroom op gang komt, als spleetent op de Soreli zetten. Afgelopen zomer heb ik (obv uitleg van @AshaiRey) met succes spleetenten van kiwibessen gemaakt. Spleetenten van kiwi is tgv de holle takken lastiger maar het proberen waard. Quote
weknow Geplaatst: 7 januari 2022 Geplaatst: 7 januari 2022 59 minuten geleden, Bertus zei: Spleetenten van kiwi is tgv de holle takken lastiger maar het proberen waard. Oculaties in de zomer op kiwibessen lukken hier beter dan (spleet-)entingen, omdat je wat langs de holte in de takken kunt werken en zo meer stevige basis hebt. Als je ent is een spleetent inderdaad voor de hand liggend omdat je een voeg maakt en daardoor aan 2 zijden steun vindt rondom het holle binnenste. Maar het blijft gepriegel. 😜 Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Bertus Geplaatst: 7 januari 2022 Auteur Geplaatst: 7 januari 2022 Afgelopen zomer bij wijze van proef ook mijn eigen Belèn op de Soreli geënt, volgens de procedure van Bram. Als je de ent iets scheef zet dan heb je meer (kleine) cambium-raakvlakken. Een van de 2 spleet-entingen was succesvol. Dus het zou fijn zijn als ik wat entmateriaal van Minkimale zou kunnen krijgen. Overigens moet ik nog maar afwachten of de gemaakte entingen ook uitlopen in het voorjaar Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.