Geplaatst: 8 februari 20223 j Ik heb zojuist de laatste boerenkool geoogst , nu zaten er honderden kleine witte vliegjes aan de onderkant van de bladeren. De meeste geb ik er afgeschud en geblazen, maar er zullen er ongetwijfeld nog op zitten. Kan ik het nog eten ? Zo ja, hoe krijg er die vliegjes er makkelijk uit , is daar een makkelijke manier voor?
Geplaatst: 8 februari 20223 j In zout water weken en wassen. En volgend jaar onder heel fijn gaas telen
Geplaatst: 8 februari 20223 j Zelf zet ik altijd mijn bril af, waardoor de vliegjes in een klap verdwenen zijn. Ik vermoed dat de moestuinier ver boven dit gemiddelde zit: Elk jaar krijgen we een halve tot een hele kilo insecten binnen, die zich in onze etenswaren hadden genesteld. Dat is de schatting van Scientific American. Kleine beestjes komen in de levensmiddelenproductie van nu onvermijdelijk in het eten terecht, maar dit is niet schadelijk voor de gezondheid.24 apr. 2019 De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 8 februari 20223 j Auteur 2 uren geleden, Patrijs zei: Zelf zet ik altijd mijn bril af, waardoor de vliegjes in een klap verdwenen zijn. 😂 het wordt trouwens toch stampot dus niemand die het doorheeft
Geplaatst: 8 februari 20223 j Nog even wachten tot het gevroren heeft zei mijn vader als de boerenkool weer eens vol witte vlieg zat. Dat kan ik me nog als jochie herinneren van die witte vlieg en inderdaad waren ze na een nachtvorstje weg. De tijd dat witte vlieg niet tegen vorst kon is al lang voorbij. De beestjes zijn duidelijk geëvolueerd. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 9 februari 20223 j Geweldig even bril afzetten, heerlijke humor! In zout of azijnwater wassen doe ik zelf ook, maar extra eiwit ach men wil tich van vlees af en insekten eten toch? Gister was er een krekel ontsnapt bij Loraine, dat was een toneelstuk die geluiden op de achtergrond waren een giller. Uiteindelijk niet in de mauw en te pakken gekregen, niet zelf gegeten maar gevoerd.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.