sasschel Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 Mijn eerste jaar, dus ook eerste keer zaaien. Ik vroeg me af wanneer ik deze kleintjes in de groene bakjes in een groter 9x9 potje kan gaan zetten. eventueel 2 in een potje ivm de ruimte? Het zijn paprika, pepers en aubergines. Ze zijn heel snel opgekomen, maar ik heb het idee dat ze de laatste dagen niet veel meer doen. Ik heb ze gezaaid in zaaigrond, zit er toch te weinig voeding in om verder te groeien? ze zijn ook met een hoop in een bakje..... Wat is jullie advies? 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 Meestal wordt er verspeend (zo heet dat) als het plantje twee echte blaadjes heeft. Nu zie je alleen no de kiemblaadjes dus je kan nog even wachten. Dan krijgen ze bij mij ook potgrond met voeding er bij. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Vinky Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 (aangepast) Kijk even naar de onderkant van de potjes @sasschel. Als de worteltjes er massaal doorheen willen gaan, dan is het tijd om te verpotten. Als ze de laatste paar dagen niet veel doen, dan ligt dat aan het grauwe weer. Zon hebben ze nodig, zon! Veel voeding hebben je plantjes nog niet nodig. Knuffel ze niet kapot 6 april 2022 aangepast door Vinky 3 Quote
Patrijs Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 12 minuten geleden, Vinky zei: Als de worteltjes er massaal doorheen willen gaan Lijkt me lastig bij deze dichte bakken....😁 1 Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 6 april 2022 Geplaatst: 6 april 2022 Bij mij staan de paprika's/pepers in het raam ook stil, komt doordat het buiten maar grijs is, exact wat @Vinky al zei, te weinig licht dus. Voor het eerste jaar tuinieren is het gewoon best te doen in het raam. Vind je het de jaren er op ook nog leuk, dan maar eens kijken om een lamp aan te schaffen voor de donkere dagen. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
sasschel Geplaatst: 6 april 2022 Auteur Geplaatst: 6 april 2022 Dank allemaal. Ik laat ze gewoon nog eventjes staan en hou de onderkant in de gaten (er zitten wel gaatjes in). Het is inderdaad ook erg donker weer deze week, bah..... Voor mij kan het niet snel genoeg beter worden, ik heb zon zin om aan de gang te gaan in de kas!! Quote
simonvb Geplaatst: 7 april 2022 Geplaatst: 7 april 2022 Als je wil, kan je al verspenen (heb ik ook al gedaan met alleen maar de kiemblaadjes) maar hoeft nog niet. Zou het laten afhangen van hoeveel tijd je hebt want verspenen duurt even en hoeveel plaats je hebt om ze te zetten. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.