HuubvG Geplaatst: 27 juni 2022 Geplaatst: 27 juni 2022 Op 25-6-2022 om 22:14, weknow zei: Ik wil dit nu verder afsluiten. Mocht er nog iemand op door willen gaan of me toch nog willen wijzen op waar ik op een verkeerde manier reageer, doe dat dan in een prive-bericht. Dat mag altijd. Maar uiteindelijk heeft dit gesprek dat nu over mij en mijn reageren gaat, niets meer te maken met Vlaco compost (of hetzelfde soort compost dat in Nederland grootschalig wordt gemaakt) en is dus off-topic en strikt genomen dus ook een soort vervuiling van het forum. Als een moderator mijn reacties hier beter denkt te moeten verwijderen om het wat zuiverder te houden, heb ik daar geen probleem mee. Dat was goed bedoeld, dit afsluiten omdat het niet meer over het onderwerp gaat. Ik weet niet of je nu ook PB's hebt gekregen, maar hier in dit topic komt er nog niet veel van afsluiten. Topicstarter is er zelf al eerder mee gestopt en is sinds 18 juni niet meer online geweest. Zou die net als BoerMark vertrokken zijn? Bij je laatste zin in deze quote: Quote Als een moderator mijn reacties hier beter denkt te moeten verwijderen om het wat zuiverder te houden, heb ik daar geen probleem mee.' vraag ik me af wat je bedoelt. Youknow dat moderatoren gesteld zijn op jouw kennis en zullen je heus wel je gang laten gaan. Toen ik moderator was en me een keer bemoeide met een vergelijkbaar onderwerp, viel jij me behoorlijk venijnig aan om mijn moderatorschap. Ik ben toen maar gauw moderator af geworden. En bemoei me niet meer met draadjes die over compost gaan, en waarin jij ook bezig bent. Vertrekken als MTFer, dat niet en zeker niet om jou, zo belangrijk ben je voor mij nou ook weer niet. Dit forum biedt genoeg plekjes die de moeite waard zijn. Maar dit draadje? Bah! 1 Quote
Groentje75 Geplaatst: 19 juli 2022 Auteur Geplaatst: 19 juli 2022 Hallo, ik was even niet op het toppic. Wat een heisa is me dat hier geweest? Das toch niet nodig. Ik wel alleen nog even zeggen dat die compost weldegelijk naar ammoniak stonk. Zoerg dat ademhalen onmogelijk was. Ik heb t personeel oo het recyclagen park daar ook over aangesproken. Ze zeiden dat er iets mis was met die levering en dat het gft compost was ipv de normale groenafvam compost. Dat er echt is mis mee was bewijst het feit dat ik ondertussen al 3x terug ben geweest voor compost en ze nog steeds dezelfde troep hadden liggen en dat dus aan de straatstenen niet kwijt geraken. Ik heb geen gasanalist aangesteld om de dampen te analyseren maar ik ben 46 en herken een ammoniak geur waar de longen van toeklappen heus wel. Ik heb al schilder genoeg met ammoniak gewerkt om deze geur te herkennen. Enfin. Ik heb t spul over t gras gegooid. Niet in de moestuin. Het gras is e4 niet van dood gegaan dus... wel klachten van de buren gehad van de ontzettende stank. Heeft 2 weken geduurd. Normaal is de compost van vlaco heel anders die durf ik wel aan planten doen...bedankt voor de reacties iedereen. Wel jammer van de negative vibe die ontstaan is. 2 Quote
loes Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 Raken ze normaal rond deze tijd de compost wel kwijt dan? Hier nu niet, in het voorjaar loopt het storm en een deel in het najaar maar in de zomerperiode wordt er amper compost gehaald. Quote
HuubvG Geplaatst: 19 juli 2022 Geplaatst: 19 juli 2022 @Groentje75, je gebruikte als eerste dat woord, in je openingspost: Op 3-6-2022 om 11:35, Groentje75 zei: omdat ik de amoniakgeur niet kon verdragen Vervolgens haalt 'Gast' dat woord ook aan, en dan komt er wat gedoe en krijgt Gast van alles naar zich toe. Mijns inziens onredelijk, maar ik houd het maar op een storm in een glas water, en weer vrolijk door; compost zand erover! Zelf heb ik weleens vermeld hier dat ik een pak goedkope potgrond had gekocht dat naar ammoniak rook. Het bestaat dus. Dat heb ik gewoon verspreid over de bodem. Hier wordt de gemeentelijke compostering helaas uitbesteed aan een bedrijf, waardoor het niet meer gratis is af te halen. Vandaar dat ik geen compost meer ophaal, maar paardenmest. Gratis, dus daarmee en met mijn gft maak ik nu mijn eigen compost. @loes, je stelt de vraag aan Groentje75, maar ik wil hem ook beantwoorden. De berg compost die hier lag, was zo groot dat het hele jaar door compost opgehaald kon worden. Dat ging ook in de zomer door, maar minder inderdaad. De mensen zijn in voor- en najaar meer met de grond bezig, in de zomer meer met het verbouwen van groenten. Waar ik paardenmest ophaal, vertelde men dat er vooral in het voorjaar mest opgehaald wordt en keek men vreemd op dat ik het om deze tijd wilde halen. Dat snap ik wel, de meeste tuinders hebben hun grond dan kaal en dan willen ze bemesten en spitten/inwerken. Ik maak er compost van en dat kan jaarrond. Quote
Groentje75 Geplaatst: 19 juli 2022 Auteur Geplaatst: 19 juli 2022 4 uren geleden, loes zei: Raken ze normaal rond deze tijd de compost wel kwijt dan? Jawel hoor, het hele jaar door. Wss in t na- en voorjaar wel meer. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.