Tuintjes Geplaatst: 7 juli 2022 Geplaatst: 7 juli 2022 Een deel van mijn tuinbonen worden zwart, zoals op de foto. Er zit geen luis in en de planten zelf zien er prima uit. Enig idee wat dit is? De grotere peulen waar bonen in zitten hebben wel zo te zien prima bonen. Het is heel snel opgekomen en zit in een groepje planten dat bij elkaar staat... Quote
Patrijs Geplaatst: 7 juli 2022 Geplaatst: 7 juli 2022 (aangepast) Ze zijn aan het afsterven en waren al even terug op hun best voor consumptie. Wil je ze nog eten dan z.s.m. oogsten en eventueel dubbel doppen, je kan ze ook nog even laten hangen voor als je ze gedroogd wil oogsten, bijv. voor het zaad. Hier een foto van mijn Blog van afgelopen week, daar zie je de gedroogde en (deels)zwart gekleurde tuinbonen. Het zwart kleuren komt door de tannine (looizuur) die in de peulen zit en die nu zichtbaar wordt omdat de peulen uitdrogen. 7 juli 2022 aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
Tuintjes Geplaatst: 8 juli 2022 Auteur Geplaatst: 8 juli 2022 O, apart. Nooit eerder gehad dat dit gebeurde, maar het is denk ik ook een ander type boon dan ik normaal heb. Ik vond de peulen nog wat aan de kleine kant, dus daarom had ik ze nog niet allemaal geoogst. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.