Baborka Posted July 27, 2022 Posted July 27, 2022 Hallo allemaal, Ik ben nieuw en heb me nog niet voorgesteld (Barbara heet ik, maar die naam was al bezet, dus ik koos voor een koosnaam uit mijn jeugd) , maar daarvoor moet ik nog even een paar fotootjes maken van mijn 'tuin'. Ik ben veroordeeld tot het kweken van groenten in potten en een inimini strookje grond. Ik ben een beginner. Ik lees veel over extra voeding die je zou moeten geven aan je tomaatjes en je kolen en vast ook andere planten. Ik heb echter pas heel laat mijn zaailingen in iets grotere potten gedaan en sommige zitten nog altijd niet in een groot genoege pot. Dit is vanwege slakkenvraat en ruimtegebrek. Nu wil ik groenten gaan verpotten in groet potten en lees dus over voeding. Zoals bloedmeel. En stikstof en calcium en fosfaat. Maar ik heb mijn gewasjes een aantal weken geleden (maand?) in speciale moestuingrond gezet en het strookje achter mijn schutting heb ik ook maar helemaal met die grond gevuld. Die stoffen zouden nog werkzaam moeten zijn. De meeste kooltjes zijn nog klein op een paar na. In sommige van de tomatenplanten hangen een paar tomaten en een paar bloemetjes, de anderen hebben nog niets en allen zijn ze nog niet erg groot. Ze staan in pot met zo'n tomatenkronkel erin. Nu dan de vraag: moet ik bijvoeden? En zo ja, hoeveel? Ik heb kalk, bloedmeel, een speciale tomatenvoeding en biologische mestkorrels. Alvast bedankt! Groet, Barbara Quote
Recommended Posts