Amrutten Geplaatst: 22 augustus 2022 Geplaatst: 22 augustus 2022 Mijn tuin moet enigszins gereorganiseerd worden. Maar er staan her en der spruiten, sprouting broccoli en misschien bloemkolen. Ik wil alle koolplanten binnen nu en 2 weken verplanten naar een ander stuk tuin. Vraag is nu: gaat dit lukken of schiet de hele handel in de stress / gaat bloeien. Iemand ervaring mee ? Quote
Mellie Geplaatst: 23 augustus 2022 Geplaatst: 23 augustus 2022 Met zo’n droge grond en weinig water is de kans groot dat ze zaad gaan schieten 🫤 Quote
woldistel Geplaatst: 25 augustus 2022 Geplaatst: 25 augustus 2022 Ik denk ook wat @Mellie denkt. Een van de dingen die mij de laatste jaren opgevallen is, dat de meeste grotere koolplanten (dus geen mosterdblad, radijzen en ander grut) behoorlijk diepe/ uitgebreide wortels maken. Op mijn tuin laten de koolbladeren van de broccolies en aanverwanten, de bladeren een beetje hangen op het heetst van de dag, maar waar de bonen inmiddels blad laten vallen, staan de kolen er nog wel goed bij en de zomerbroccolie maakt ook knoppen om te eten. Ik giet alleen gezaaid spul en opgekomen zaailingen. De rest moet zich maar zien te redden. Ik zou de rest van de tuin lekker reorganiseren en de kolen pas na de oogst opruimen. Reorganiseren is trouwens meer een klusje in de winter, toch? 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.