Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Wij bezitten 2 prachtige drachtige zeboe - runderen. Deze hebben wij vooral voor de "sier". Echter nu het leven wat duurder wordt stelde mijn buurvrouw de vraag of je deze ook kunt melken?

Ze geven 4liter melk per dag wat ik zo kon vinden, maar of ik ze daadwerkelijk kan melken geen idee?

Iemand hier enig idee?

Geplaatst:

Natuurlijk kan dat, al zal het dier er waarschijnlijk niet van gediend zijn en je weg trappen en/of de melk niet laten schieten.

En het kalf drinkt natuurlijk ook. Ik denk niet dat dan nog wat overblijft.

Maar leuk hoor, kleine mini-zeboetjes 😍

Ik hoop dat het lekker warm is waar jij woont.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Gunst dat moest ik ff googelen "zeeboe" (ik las eerst "zeekoe", maar da's net weer iets anders ;))

Ja denk ook dat het prima kan. Maar het laten wennen zal nog niet eenvoudig zijn.

Ik weet niet hoe tam ze zijn? Bij onze melkgeit hebben we steevast, ook als ze nog niet drachtig was, bij het aaien alvast de uier ook mee-geaaid zeg maar. 

Dan wennen ze er langzaam aan, en hoeft t niet allemaal als alles al 'onder spanning staat' en d'r ook nog ergens een kalf de boel onrustig maakt.

Sowieso veel succes en houd ons op de hoogte!

wees bevriend met kleine dingen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...