henkg Geplaatst: 10 oktober 2022 Geplaatst: 10 oktober 2022 Stekken - Laurier, 2x. Zie foto. - Stekken Druif Rondo, goed geworteld, kunnen direct geplant. Zie foto. - Stekken Druif Cabernet cortis, goed geworteld, kunnen direct geplant. Zie foto. Zaden: - Peper Mdme Jeanette (eigen zaadoogst 2022, misschien deels kruisbestoven door Cayenne) - Tomaat Balkonstar. Struik <= 70 cm. Eigroot. Niet bijzonder, wel erg makkelijk. Echt iets voor beginners: als (opgekweekt) cadeautje - Gele lis (inheems) Overig: - Saffraanbolletjes, klein, 2 zakjes. Zie foto. Bewaren tot volgend jaar is kansloos. - Proefzakjes flakes / poeder van Cayenne / Mdme Jeanette (moet ik nog maken) - Heggenschaar, 230V, nooit gebruikt. type: Bosch AHS 45-16 (tegen betaling van € 15,-) https://www.gamma.nl/assortiment/bosch-elektrische-heggenschaar-ahs-45-16/p/B379720 - (Schone houtas nodig? Ik heb nog een paar volle pedaalemmerzakken staan) Eten: Stoofpeertjes, héél gestoofd in port/wijn. Fles wijn, zelf gemaakt van Boskoop Glorie. En een appeltaart, onder voorbehoud. Gevraagd: Emmers met deksel, ca 20 liter (voor bier/ wijnmaken/opslag) Glazen koffiemelkflesjes Volièregaas o.i.d. (maasdikte: <= 1 cm, tegen muizen, om vouwkratten mee af te dichten) Afspraken: Angela. Geeft emmers. Krijgt stoofpeertjes. Claudy. Krijgt houtas. Arja. Krijgt saffraanbolletjes. Lia56. Krijgt saffraanbolletjes. Jorieke. Krijgt wijnsteenzuur; wijnflessen 4x. ^ Laurierstek 2x ^ Saffraanbolletjes, 2x ^ Druivenstekken februari 2022 (meerdere, hier in 20 L pot). ^ Heggenschaar Bosch AHS 45-16 (230V) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
angela († maart 2025) Geplaatst: 10 oktober 2022 Geplaatst: 10 oktober 2022 Ik heb wel wat emmers van 20 liter voor je Quote
Arja Geplaatst: 10 oktober 2022 Geplaatst: 10 oktober 2022 (aangepast) . 11 oktober 2022 aangepast door Arja Quote
Lia56 Geplaatst: 11 oktober 2022 Geplaatst: 11 oktober 2022 Ik zou ook graag een paar bolletjes saffraan willen.. Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 oktober 2022 Geplaatst: 11 oktober 2022 Henk, ik kom (waarschijnlijk) niet maar Jorieke en ik zien elkaar hopelijk later in het jaar nog wel. Mocht er druif overblijven dan heb ik belangstelling voor het voedselbos van het dorp. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 11 oktober 2022 Geplaatst: 11 oktober 2022 Henk ik sprak de « baas » van t voedselbos en die zei dat hij toch echt alleen maat vignes interdite wilde hebben. Dus vergeet mijn vraag maar! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 12 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2022 @appelvrouw Vignes interdite: verboden druivenstokken? Zal wel oude, "vergeten" druivenstokken betekenen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 12 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2022 @Lia56: Saffraan OK, de helft voor jou @Arja: Je hebt je saffraan berichtje gewist? Ik heb nog wel een tweede portie. @angela: Een paar emmers: graag! 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 12 oktober 2022 Geplaatst: 12 oktober 2022 (aangepast) 1 uur terug, henkg zei: Zal wel oude, "vergeten" druivenstokken Nee het heeft iets te maken met de kruising tussen Europese en Amerikaanse rassen en een ziekte in de druiven stokken die er vroeger was. Daarna werden sommige rassen van grote teelt uitgesloten, en nog steeds geloof ik. Er gaan ook verhalen rond over een te hoog alcohol percentage. Maar fijne weet ik er ook niet van. De Noah is een van die druiven ( lees het hoofdstuk Prohibition): https://fr.wikipedia.org/wiki/Noah_(cépage) 12 oktober 2022 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 12 oktober 2022 Geplaatst: 12 oktober 2022 Klopt, gewist, ik wilde er een vriendin blij mee maken, maar alleen als niemand anders ze wil. Geef ze dus gerust allemaal aan Lia. Quote
Claudy Geplaatst: 12 oktober 2022 Geplaatst: 12 oktober 2022 beste Henk, Heb je nog wat houtas? groetjes van Claudia Hoeveel emmers heb je nodig? Quote
Lia56 Geplaatst: 12 oktober 2022 Geplaatst: 12 oktober 2022 2 hours ago, Arja said: Klopt, gewist, ik wilde er een vriendin blij mee maken, maar alleen als niemand anders ze wil. Geef ze dus gerust allemaal aan Lia. @Arja... delen is toch een goede zaak? Vind ik prima hoor 😀 1 Quote
henkg Geplaatst: 13 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2022 @Arja: Twee zakjes saffraanbolletjes, een voor Lia56, eentje voor jou, of gaat op de zadentafel. @Claudy: Houtas: OK. Emmers: ik ben al voorzien door Angela. @angela: Ik neem stoofpeertjes voor je mee (onbereid) 1 1 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Lia56 Geplaatst: 23 oktober 2022 Geplaatst: 23 oktober 2022 Heeeeeeeeel erg bedankt voor de bolletjes. Jammer dat je er niet bij kon zijn. Hopelijk volgende keer wel Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.