Geplaatst: 17 november 20223 j Beste medeforumleden, Mijn zoontje heeft sinds vorig jaar een eigen appelboom. Hij staat nu nog in een flexibele speciekuip, maar dat is niet handig. Dus binnenkort moet de boom over naar een grotere stevige pot o.i.d. Afgelopen september hadden we een mooie oogst van 12 heerlijke appels. Wat moet er gebeuren om dit volgend jaar weer voor elkaar te krijgen? Snoeien, bemesten? Alvast bedankt voor jullie hulp!
Geplaatst: 17 november 20223 j Een mooie oogst, en over de toekomst van dit boompje staat al wat op het internet: De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 17 november 20223 j Precies in de kroon zien de takken er behoorlijk beschadigd uit, klopt dat? Wat je hebt staan is opgekweekt als een spil, is de hoofdtak nu uitgebogen? Als dat zo is zou ik er een tonkinstok naast zetten en de boom vastbinden met bindbuis o.i.d. zodat die weer netjes recht wordt. Verder zou ik de boom in de volle grond planten, ruim plantgat, beetje bemesting erbij (niet teveel), en dan de zijtakken een beetje terugsnoeien (op 2/3 maximaal, laatste oog naar boven gericht). Anders krijg je lange slappe twijgen die doorbuigen naar de grond als er fruit aan hangt.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.