Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Nitrozyme?


hansm

Aanbevolen berichten

Ik ken t niet, nooit van gehoord. Op de site van 123zaden.nl zeggen ze dit erover:

 

"Nitrozyme, een zeer geconcentreerd extract van zee planten, bevat een enorme hoeveelheid natuurlijke groei stimulanten. Nitrozyme is getest op vele commerciële gewassen en heeft een uitstekende groei van de opbrengst getoond.

 

Nitrozyme bevat krachtige natuurlijke groei stimulanten, exotische micro-nutriënten en bio-stimulerende middelen.

De hoge concentratie van deze biologische agenten zullen het groeiproces van de plant stimuleren.

 

- Nitrozyme is zeer sterk geconcentreerd is en afkomstig van natuurlijke bronnen.

- Het is niet giftig en levert geen gevaren voor het milieu.

- Nitrozyme heeft vele toepassingen voor de serieuze kweker en correct gebruikt kan helpen bij het produceren van gezondere, krachtigere planten en hogere opbrengsten.

- Nitrozyme herstelt en verbetert de interactie tussen bodem en wortels, en zorgt voor toenemende kracht en de verbetering van gewas prestaties.

 

Nitrozyme Test resultaten

 

Nitrozyme is uitgebreid getest op een breed scala aan gewassen.

Het merendeel van de test is uitgevoerd in Canada op verschillende universiteiten en prestigieuze landbouwkundige onderzoeks faciliteiten.

Nitrozyme heeft uitstekende resultaten in deze onderzoeken aangetoond over alle gewassen getest. Deze resultaten zijn bij elkaar getrokken in het Nitrozyme Test Resultaat Samenvatting.

 

Nitrozyme Toepassingen

 

Stekken - Nieuwe stekken kunnen worden beneveld om stress te verminderen en de prestaties te verbeteren

Planten - Nitrozyme kan worden toegepast op wortels of bladeren om de groei te verbeteren.

Bladmeststof - Nitrozyme kan worden verneveld over planten op elk gewenst moment - het meest effectief in de vroege stadia van de groei.

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dankjewel Helly, dat zijn nogal wat pluspunten, ik schijn het erbij gekregen te hebben om in water te doen waneer de zaden geweekt moeten worden en voor een week na zaaien even in water nog een x geven.

Vindt het wel een leuk kadootje bij zaden om te krijgen

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Koert ! back in town ?

Ik ga dat spul uitzoeken ook. Was ook al aan het neuzen naar die complexe schimmelsporen-korrels en andere zooi. Leuke dingen om uit te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om eerlijk te zijn word ik niet zo enthousiast als ik de beschrijving lees. Wel veel blabla over allerhande stimulaties, maar totaal geen kwantitatieve info over wat er nou eigenlijk bereikt is.

 

Iedereen kan schrijven dat zijn product de groei stimuleert of de stress vermindert. Maar daar hoef ik als tuinier op zich nog niets aan te hebben als mijn "niet-gestimuleerde" of juist "wel-gestresste" plantjes uiteindelijk net zo veel oogst, of net zulke mooie bloemen opleveren.

 

Er wordt verwezen naar testresultaten, maar die worden in de beschrijving niet bijgevoegd. Heb even op internet zitten zoeken en daar zijn wel testresultaten te vinden, die zien er op het eerste gezicht erg goed uit. Maar er wordt niet duidelijk beschreven ten opzichte van wat er precies verbeteringen bereikt worden. Ik kan als critische consument daarmee niet goed beoordelen of dit product zijn geld waard is. En zou er dus geen geld aan uitgeven.

 

Gratis monster? Da's dan wel weer leuk, dan kan je het zelf uittesten. Zorg dan wel dat je een deel van je planten behandelt, en een ander deel niet. Zodat je in elke fase van je teelt goed kan vergelijken of het product meerwaarde heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond ook nog iets over Nitrozyme. Het wordt (zie eerste link) gemaakt van het aan de noordzee en atlantische kusten voor komende knotswier (Ascophyllum Nodosum) met als belangrijkste bestanddeel groeihormonen uit de groep cytokinines .

 

http://www.agriorganics.com/agriculture.php?Pid=1

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cytokinine

 

http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=duikgids&id=82

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Knotswier

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ze lezen bedankt Frans, ik ken zeewier alleen uit dierenvoeding waar het soms een hel belangrijk onderdeel kan zijn, in iedergeval heeft het wel mijn interesse en met alle nieuwe dingen moet je toch zelf ervaren of

je het nut ervan merkt.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later ...

2009110510007-[desktop-resolutie]-[50%-vijftig-procent]71961354532184.JPGNitrozyme wordt ook gebruikt als voor-preparatie (verblijf in waterige oplossing gedurende een aantal uren/dagen afhankelijk van het soort zaad)voor dikwandige zaden die omwille van die eigenschap dikwijls ook moeilijke en langdurige kieming vereisen.

Bij toepassing op jonge planten moet er wel over gewaakt worden dat er geen overdosering gebeurt. (verhouding nitrozyme/water)

Best vertrekt men met lage dosis en kan men nadien proefondervindelijk deze verhogen.

Kennis, waarneming, alertheid en ondervinding zijn de voornaamste factoren die betere tuiniers van anderen onderscheiden.

Of het spul dus echt beter is voor directe bespuiting op planten zelf mag ik niet beweren. Dienaangaande heb ikzelf nog geen proeven gedaan.

Trouwens in de handel zijn er andere beterkope en spuitbare meststoffen om via bladvoeding jonge planten te stimuleren bij hun opgroei.

Maar ook hier is waakzaamheid vereist. Zeker geen hogere mengdosis gebruiken dan vermeld staat op de verpakking. (fles dus)

Want jonge planten zijn altijd gevoeliger dan volwassen exemplaren.

Trouwens hogere dosissen dan vereist kosten alleen maar meer geld.

M.v.g.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...