Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

De Carolina Reaper 2023 & 2024 Kweek Challenge (HOT HOT HOT)


Mai Pensato

CR 2024  

12 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie gaat er in 2024 Carolina Reaper kweken ?

    • Nee
    • Ja, de rode
    • Ja, andere kleur
      0


Aanbevolen berichten

@Polly168,

 

je doet het goed 👍, het enige wat nog mist is zelfvertrouwen!😆

 

De kleur van je Reaper is prima, de Reaper is geen soort met donkerblad eerder wat licht gekleurd.

 

Als je wilt kan je 1x per week wat groei voeding geven, vis emulsie ( bio bizz) zou nog beter zijn in dit stadium ( minder kans op verbranding ).

 

En ja Bio Bizz is een prima merk, ik gebruik het zelf ook.

 

Op aarde wacht ik altijd tot ik een beetje grotere plant heb en de voeding van de aarde minder wordt voor ik de voedingsgift ga opvoeren tot het maximum.

 

Dit is hoe een jonge Reaper plant op aarde er uit moet zien,

IMG_0200.jpeg

 

aangepast door Ruderalis
Foto toegevoegd
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel, ik ben voorlopig weer gerust gesteld☺️.

 

Ik geef de minimale aanbevolen hoeveelheid voeding (vandaag nog biobizz grow).

Laatste voeding en watergift was 8 dagen geleden.  Ondanks dat staan de plantjes er wel netjes bij.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik 3 mooie Italiaanse Carolina Reapers (Semistrani) staan dus dat zullen weer mooie grote planten worden zoals vorig seizoen.

 

Gek genoeg glippen de Amerikaanse originele Reapers me door de vingers, de ene na de andere geeft t op en ik kom er tot nu toe niet achter waar het aan ligt, ik heb er nog maar 1tje over en die blijft echt micro klein.

 

Ik heb dit in het verleden eerder gehad met de Devils Breath daar bleef er ook maar 1tje (ook micro) van over die ik toen 4 maanden in leven heb gehouden waarna die alsnog met 20cm grote overleed!

 

Ik denk dus dat ik dit jaar 2 Semistrani Reapers in de tent zet samen met de beste Primotalii om ze uiteindelijk te gaan kruisen.

 

Vanaf afgelopen zaterdag toen de Reapers overgepot zijn staan ze overdag in de tunnel tent, savonds gaan ze naar binnen in de schuur onder tl licht 💡 

 

3 Semistrani Reaper rood en de achterste is de beste Primotalii rood,

IMG_0272.jpeg

 

de ene nog overgebleven Amerikaanse Reaper rood ( zelfde datum gezaaid en opgekomen als de planten hierboven ) 😳,

IMG_0273.jpeg

 

😎🌶️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zien er wel super mooi uit.

 

Wij gaan eind mei met het campertje drie weken naar Italië, toscane. Ik wil semi strani een mail sturen. Pistoia kunnen we prima langs rijden.Lijkt me helemaal geweldig als ik daar eens mag rondneuzen. Ga er (hopelijk) zeker zaadjes kopen.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Semistrani heeft enkel en alleen een webshop. Rondkijken is niet mogelijk helaas. Voor volgend jaar ga ik er zeker zaadjes bestellen, heeft heel veel soorten. 

 

De reaper staat er mooi bij. Krijgt vandaag een watergift met Biobizz Fish Mix, wortelstimulator en CalMag van Plagron

 

 

20240416_093600.jpg

20240416_093616.jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Zoals ieder jaar is het nu hangen en wurgen met al die jonge planten in huis!

 

Ben blij als het straks ijsheiligen is geweest en de planten permanent naar buiten kunnen.

 

De Reaper plantjes variëren van bij slecht weer binnen in de koude schuur onder tl licht en bij beter weer buiten in de tunnel tent, het is hopen op betere temperaturen,

 

Semistrani rode Carolina Reaper voor in de tunnel tent,

IMG_0379.jpeg

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...