Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

De Carolina Reaper 2023 & 2024 Kweek Challenge (HOT HOT HOT)


Mai Pensato

CR 2024  

12 leden hebben gestemd

  1. 1. Wie gaat er in 2024 Carolina Reaper kweken ?

    • Nee
    • Ja, de rode
    • Ja, andere kleur
      0


Aanbevolen berichten

Ik zie mezelf zeker niet als volwaardig kweker, maar ga wel mijn best doen om er iets van te maken.

In ieder geval geen gebrek aan hulp en informatie hier👍👍.

 

C.Reaper blijft vooralsnog erg klein. Maar leeft nog en strekt niet, dus voor mij gaat het goed.

 

20240220_164938.jpg

aangepast door Polly168
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Polly168 zei:

C.Reaper blijft vooralsnog erg klein

 

Hij groeit langzaam, zeker in het begin. Wanneer heb je deze gezaaid?

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben een winnaar, gisteren de 23ste stond het eerste zaailing- etje boven, gezaaid op de 16e en boven op de 23ste dus hij heeft er 7 dagen overgedaan!

 

Het is een Amerikaanse Carolina Reaper rood dus we noemen ‘m Ed.😆

 

Verder komt er momenteel een Primotalii omhoog de rest laat nog op zich wachten.🤞

 

IMG_0136.jpeg

 

😎🌶️

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Ruderalis zei:

We hebben een winnaar, gisteren de 23ste stond het eerste zaailing- etje boven, gezaaid op de 16e en boven op de 23ste dus hij heeft er 7 dagen overgedaan!

Hier ook 7 dagen, voor de CR red. Alle vijf tegelijk.

 

Helaas zijn de zaadjes die ik kreeg van Ruderalis niet opgekomen. En dat zal na nu 25 dagen ook niet meer gebeuren.

Ik had al een plan B. Dat werkte (met precies dezelfde zaaimethode) gelukkig wel: zaadjes van moestuinland. Deze: https://moestuinland.nl/peper-zaden-carolina-reaper

Zijn dit de goede, zijn het neppers? Ik ga het zien, en jullie gaan daarvan horen.

 

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben toch overgestapt naar turfvrije potgrond. Ik had geen goed gevoel bij de grond waar ze in stonden. Helaas dus weer overgepot, wat waarschijnlijk weer een groeistop betekent. 

De blaadjes kleuren paars sinds gisteren.  Afgelopen dinsdag omgezet.

Bij het ompotten de wortels goed gewaterd. 20240301_202110.thumb.jpg.ca928dd96e4b0a67518e03174d851f6c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik niet ☺️.

Heb ergens eens gelezen dat zonder beter zou zijn, dus toen ik dat op de zak zag staan dacht ik die dan maar te pakken.

Blijkt, na lezen,  met name beter te zijn voor het milieu.

Pepertplantjes zullen het ook daar wel in doen, mag ik hopen😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik in precies 2 weken 2 Semistrani reaper rood en 2 Ed Currie reaper rood zaailingen staan, op zich is dat genoeg want ik heb er maar 1tje per strain nodig, toch valt de snelheid van de opkomst me wat tegen, ik had graag wat meer keus gehad.

 

De Primotalii’s doen het wat dat betreft een stuk beter, heb inmiddels 4 zaailingen van de 5 zaden staan.

 

Het is nog niet gezegd dat de rest niet opkomt maar die lopen dan wel een stukje achter.


De zaden ontkiemen dit keer zonder warmte mat maar wel onder de t5 lampen die hoog hangen en voor een temperatuur zorgen tussen de 27 en 28/29 graden in de propagator tent.


IMG_0164.jpeg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een update van mijn Carolina Reapers.

13 januari gezaaid op warmtemat 27-28 graden

15 februari verspeend LED licht met meer blauw dan rood, temp 19-22 graden

10 maart foto (links is Habanero Orange, midden CR Semistrani (zaad vorig jaar) rechts CR 123zaden.

 

door het LED licht lijkt de bladkleur donkerder dan die in werkelijkheid is. Ben wel tevreden hoe de planten er uit zien.

 

CarolinaReaper2024-03-1002.thumb.JPG.9c60e87036061b861f4ae705c961c481.JPG

  • Like 6

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat de CR nu wel weer harder begint te groeien. Ik heb 1 ledbatten uitgeschakeld. Ik heb het idee dat hierdoor ook het blad was het krullen (niet de reaper,  maar wel enkele andere) en het blad ook aardig paars werd. Lijkt beter te worden.

20240311_191136.jpg

20240311_191141.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2024 om 15:58, Ruderalis zei:

@Polly168,

 

ik doe idd al bij de zaailingen zo’n 1x per week de rhizotonic in een lage dosering bij het water dit zorgt voor een vollere wortel ontwikkeling.

 

Zodra de zaailingen van de zaai / stek grond over gaan naar bemeste aarde ga ik naar zo’n 2x per week, ik blijf rhizotonic gebruiken tot de planten in de bloei staan, daarna heeft het zn waarde wel gehad.

 

Bemeste aarde kan zijn potgrond ik zelf gebruik biologisch bemeste tuinaarde aangezien mijn peper planten de tuin in gaan sommige pepers (Reapers) in de volle grond en sommige pepers in zeer grote tuinbakken.

 

Als de peper planten naar hun uiteindelijke plaats gaan komen ze te staan op 50% biologisch bemeste tuinaarde 25% wormenmest en 25% compost, dit is ook het ultieme mengsel wanneer de pepers in potten komen te staan!

 

Pepers houden van veel voeding en een zo’n groot mogelijk medium ( aarde ), een veel gemaakte fout is pepers in kleine potten met leeg getrokken aarde en weinig voeding, zo kom je nooit tot een top resultaat.

 

Dus in mijn ogen is de basis; verse bemeste aarde, een goede fles groei en bloei voeding en een zo groot mogelijk medium ( volle grond  of pot )!

 

Zelf doe ik dus nog veel meer maar dat is naar eigen inzicht en financiële middelen etc., ik zal dit seizoen hier in het Reaper topic precies aangeven wat ik doe qua Reaper kweek dus pak eruit wat je aanspreekt.

 

Ik kweek op gevoel naar wat ik in mijn planten lees dus vooraf een blauwdruk geven kan ik niet voor 💯 % maar de basis wel.

 

Jouw basis ziet er nu goed uit dus als je mijn basis stappen volgt zie ik dit jaar wel een grotere oogst komen.👍

@Ruderalis.

Ik heb vanavond enkele planten omgezet in grotere potten. Ik heb je richtlijnen gevolgd. Echter ipv bemeste tuinaarde , goede potgrond gebruikt. Wel wormenmest en compost in de juiste verhouding.

 

Kan ik dan toch ook al starten met voeding bij de watergift?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@Polly168,

 

voorlopig zou ik alleen wortel stimulator geven aangezien er nu genoeg voeding in je grond mix zit voor minstens de eerste anderhalve maand!


Ps; vanaf de 8ste node ongeveer splitst de Reaper plant vanzelf.

aangepast door Ruderalis
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-3-2024 om 10:25, Mai Pensato zei:

Hier een update van mijn Carolina Reapers.

13 januari gezaaid op warmtemat 27-28 graden

15 februari verspeend LED licht met meer blauw dan rood, temp 19-22 graden

10 maart foto (links is Habanero Orange, midden CR Semistrani (zaad vorig jaar) rechts CR 123zaden.

 

Een update van mijn Carolina Reapers.

Beide planten zijn nu 25-30 cm hoog en de hoofdstengel is nu gesplitst in 2.

De grootste tomaten planten en mijn reserve paprika- en peperplanten heb ik gisteren naar de kas verplaatst.

Maar de Carolina Reapers en ook de Habanero Orange blijven voorlopig nog binnen staan onder de LED lampen bij 19-21 graden.

 

Foto:

CarolinaReaperenHabanero2024-04-03.thumb.JPG.943e2c99d362b4cfbd19b887f22d432d.JPG

 

 

  • Like 6

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voldoende licht en temp voldoe ik volgens mij aan. Voeding is van biobizz, en is toch ook niets mis mee... het zijn overigens alleen de hetere soorten (reaper, scotch bonnet, bahamian goat) die een iets lichtere kleur blad hebben.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...