Geplaatst: 7 mei 201213 j Dit is dat ding dan weer. Net lekker begonnen te bloeien ( 's nachts is het nog koud ) Denk dat ie buiten die periode van echte vorst deze winter, 4 of 5 x naar binnen gehaald is geweest. Maar goed. Je moet er dan wel om denken ja ( staat naast mijn keukendeur naar het balkon dus ..... en droog houden vooral. ) Nu verwacht ik geen vorst meer, en staat ie dus op de vlonder op de tuin. Die tak lijkt uit de pot te komen , maar das een Oleander die erachter staat , in de grond.
Geplaatst: 9 december 201212 j Ach, die Franse geranium....... Ik heb als king eens een stek opgekweekt, die wel groeide maar nooit bloeide. Dat heb ik jarenlang van mijn familie moeten horen Nu heb ik geraniums op mijn belkon, en ik ga zeker proberen, ze over te houden.
Geplaatst: 7 januari 20169 j Nog een vraagje over het overhouden van geraniums in de winter. Ik heb de geraniums binnen gehaald toen het buiten kouder werd. Eerst in de koude kas en toen binnen. Een deel in een koele kamer en een deel in een warme lichte ruimte. De geraniums in de warme ruimte bloeien nog steeds mooi. Kun je ze door laten bloeien en in het voorjaar weer buiten zetten of is het beter ze een rustperiode te geven? Tot nu vond ik daarop niet echt een antwoord. Wie kan mij hierover iets meer vertellen? met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Geplaatst: 8 januari 20169 j Auteur Door laten bloeien? Ja dat kan ook; ze maken(door toch wel wat minder zon-uren in de winter) wel iets langere en slappere stengels aan. Geef ze ook beetje voeding bij.
Geplaatst: 8 januari 20169 j Dank voor je reactie geedee. Het klopt dat de planten iets slungeliger worden nu. Vandaar ook mijn vraag of je ze niet beter in de rust kunt zetten. Maar die voeding daar had ik niet aan gedacht.Ga ik doen. Ik laat een paar geraniums doorbloeien en de rest zet ik in de rust tot eind maart. Kan ik mooi het verschil zien. met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.