Geplaatst: 11 maart 20232 j Alles woensdag afgekregen, vandaag bij 1 bak nog een klimrek gemaakt en de boontjes en peultjes gezaaid! Onwijs blij.
Geplaatst: 11 maart 20232 j Ziet er strak uit. Heb wel een vraag, waarom je alle bodem met plastic hebt afgedekt? Dat doodt ook het bodemleven en dat wil je juist niet. Meestal wordt onkruidvlies gebruikt om tussen de planten het onkruid te verminderen, bijvoorbeeld tussen de aardbeienplanten. Maar een hele tuin ermee afdekken is (in mijn ogen) wat rigoreus.
Geplaatst: 11 maart 20232 j Auteur Dit worteldoek hadden we nog over een rol.. in de bakken zit het niet heb ik het uitgesneden. Maar wil er uiteindelijk nog houtsnippers of iets tussen leggen, daarachter komt nog een kas te staan. Ervoor fruitbomen dus dan halen we deels weer weg.. is natuurlijk puur zand en onkruid wat er lag (paardenbak) dus sws ander (weinig) bodemleven als wat je zegt met 'tuin' 11 maart 20232 j aangepast door Lauravol
Geplaatst: 13 maart 20232 j De bodem bij mij is ook erg arm en praktisch zonder bodemleven (zure zandgrond), maar door veel organisch materiaal (mest, mulch) in e werken, wordt dat vanzelf snel beter.
Geplaatst: 13 maart 20232 j Ziet er mooi uit! Wat een werk zeg. Maar het leuke gedeelte komt eraan. Misschien wel wat koud voor je boontjes. Die hebben het liever wat warmer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.