naggie Geplaatst: 16 maart 2023 Geplaatst: 16 maart 2023 Wellicht is het hier al eerder voorbij gekomen (ik heb het er zelf al ooit over gehad) , maar ik denk dat onderstaande handig kan zijn voor beginnende moestuinierders. Er komen vaak vragen voorbij over wat je al kunt zaaien. Zowel binnen als buiten. Vroeger was er een webshop (seesfromholland.com) waar je nadat je bijvoorbeeld op groente zaden of kruiden zaden had geklikt, kon filteren op zaai tijd (binnen) of zaai tijd (buiten). Ik gebruikte dit vaak als naslag werk. Filter je op zaaitijd maart, dan kreeg je alles te zien wat je in maart al kon zaaien. Nu lijkt die webshop verhuisd te zijn en in de nieuwe webshop kun je niet meer op zaaitijd filteren. Echter doet de Engelse webshop het nog wel. https://www.seedsfromholland.co.uk/ Klik in het menu op 'vegetable seeds' of op 'herb seeds' En vervolgens op 'shopping options'. In het Engels uiteraard, maar denk dat het ook voor Nederland geldt. Wellicht heeft iemand er wat aan. 1 Quote "A weed is a plant that has mastered every survival skill except for learning how to grow in rows." ~Doug Larson~
Flup Geplaatst: 25 maart 2023 Geplaatst: 25 maart 2023 Zulke tips zijn altijd handig, al vind ik vaak dat de meeste webshops, maar ook de informatie op de zadenzakjes, erg positief. Kan ook aan het microklimaat bij mij liggen, maar toch. Ik vergelijk meestal de ervaringen van anderen met mijn ervaring en de ervaring op de verpakkingen / webwinkel. Hier op deze site had je ook altijd een zaailijst, waarin je per maand kon zien wat je kon zaaien. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.