Jump to content

Al ruim een week binnen via de achterdeur...

BasMar

Recommended Posts

... en nu val ik dan eindelijk met de (voor)deur in huis om me netjes voor te stellen.

Mijn nickname is BasMar:  mijn Zwarte Parel heet Sebastian (roepnaam Bas) en ik heet Marianne (en ben zijn Prinses). Samen vormen wij het team BasMar. Wij zijn, naast onze voor- en achtertuin bijhouden, o.a. dol op koken en ons (thuis)restaurant heet Bistro BasMar. Wij wonen in het prachtige groene dorp Berkel-Enschot en hebben 2 zonen, 1 (schoon)dochter en 4 kleinkinderen. 

Onze achtertuin meet 6 mtr x 17mtr, waarvan 3 mtr. terras over de breedte en 2,50 mtr schuur. Blijft dus over om te tuinieren 6 x 11,5 mtr.

Nu is het zo dat bij verordening de tuin als siertuin dient ingericht te worden en dat doen we dan ook. Toevallig vinden wij bv. de Courgette, Pompoen en Zonnebloem mooie sierplanten met prachtige bloemen, de snijbiet, vooral de rode, heel sierlijke bladeren hebben en de kruiden zoals b.v. tijm, bieslook, salie en oregano schattige lieflijke bloemetjes.

Je begrijpt dus dat we onze tuin geen moestuin noemen, maar een siertuin. We kunnen het natuurlijk niet te gek maken en zijn daarom toch wel beperkt in wat we kunnen doen. En we zijn al te ver op leeftijd om ons nog aan te melden bij de Moestuinvereniging in ons dorp. Ja, ja, de jaartjes gaan wel tellen. Maar we zijn tevreden met wat we hebben. Dit jaar wil ik ook nog knoflook in de tuin en misschien paprika. Maar eerst het project Boule de Siam. Spannend of het gaat lukken.

• Like 4

Stel je voor: er komt oorlog en niemand gaat er naar toe.