Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou graag een druif in mijn kas zetten.

Op onderstaande foto in groen aangeduid hoe ik ze graag zou leiden.

Is dit mogelijk?

Groen zou de druivelaar zijn met Cordonsnoei

Rood dan de eenjarige uitlopers met druiven.

Wat voor ophangsysteem zou ik voorzien?

Wat Ras? ( Witte tafeldruif liefst pitloos) ik dacht aan VITIS 'HIMROD' , VITIS 'LAKEMONT' of VITIS 'MUSCAAT VAN ALEXANDRIE'

Nog extra tips?

image.thumb.jpeg.170b72aa267c2562bf11e75e33c0b214.jpeg

Geplaatst:

Ja dat kan, reken er wel op dat de druif in de zomer dus veel licht wegneemt uit de kas. Het zal ook wel een jaar of 3-5 duren voordat je de druif zover hebt als je wilt. 

Aangezien het een permanente ondersteuning moet zijn, zou ik kiezen voor stevige staalkabel de je strak spant zodat het jaren mee gaat. 

Andere tips, let op meeldauwtolerantie, druiven kunnen gevoelig zijn en in de kas ontbreekt het vaak aan voldoende ventilatie. Vaak zijn de pitloze rassen veel minder smaakvol dan de rassen met pit. Muskaatdruiven hebben wel een specifieke smaak waarvan ik weet dat er ook mensen zijn die dat echt niet waarderen. Dus als je niet weet of je muskaat echt lekker vindt dan zou ik er nog even goed over nadenken. 😉

Geplaatst:

De eenjarige uitlopers horizontaal laten groeien is best een uitdaging maar het is te doen. Als de trossen er dan aanhangen is het echt een plaatje maar dan zijn we wel een aantal jaren verder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...