Geplaatst: 22 maart 20232 j Jaarlijks vergelijk ik 3 rassen boterbonen. De lekkerste hou ik door voor het volgende jaar en zet daar dan weer 1 of 2 nieuwe rassen naast. Nu heb ik behoorlijk veel gele boterboontjes getest en het ras Hildora is een van onze favorieten. Helaas heeft de zadenleverancier van Hildora besloten te stoppen met dit ras. Er is nu een gelijkwaardig ras Dior voor in de plaats gekomen. Toch zou ik graag Hildora poten. Hildora is een zaadvast ras, dus je kunt het ras zelf in stand houden. Is er iemand die nog zaden heeft van de originele Hildora?
Geplaatst: 12 april 20232 j @Roland Ik heb ff voor je gegoogeld op 'Hildora bonen' en zie dat ze online nog volop verkrijgbaar zijn bij verschillende webwinkels. Het zijn wel stambonen. Bedoel jij misschien de stokboonvariant?
Geplaatst: 12 april 20232 j @Jeannette. Dat lijkt maar zo. Als je vervolgens doorklikt kom je bijna altijd bij Dior bonen terecht of niet verkrijgbaar/niet op voorraad. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 12 april 20232 j Auteur @Lia56 Agriwebshop heb ik een tijdje terug hierover gebeld en die gaven aan dat ze Dior zullen versturen als je Hildora besteld. Toch bedankt voor het zoeken en hopelijk vinden we nog iemand ie een oud pakje zaden heeft liggen.
Geplaatst: 12 april 20232 j Deze mischien? https://coolplants.com/fr/seeds/phaseolus-vulgaris-hildora-bio
Geplaatst: 12 april 20232 j Dat is van Buzzy seeds. Zelfde verpakking maar dan compleet op de foto staat bij Samenhaus Müller op de site. Ik was namelijk ook nieuwsgierig geworden. 😊 12 april 20232 j aangepast door fre3ke
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.