Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2023 Mocht iemand nog interesse hebben in wat hydrolaat, van eigen stook? Ik heb: sinaasappel(schil), mandarijn(schil), lavendel, eucalyptus, wilde peen, hennep en salie. Ik gebruik het graag om mijn gezicht te reinigen, en in bad. Maar zie ook hier: stichtingaromatherapie.nl/aromatherapie/hydrolaten/ 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Tanja65 Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 Ik had nog nooit van hydrolaat gehoord, al ken ik uiteraard rozenwater (geen idee dat dat een hydrolaat was). Is een van deze goed tegen een te vette huid? Dan graag. Ik heb namelijk aanhouend ruzie met mijn apneumasker omdat mijn huid vet is en de druk hoog. Blijft schuiven. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2023 Hm, ik kan daar in mijn boek weinig over vinden, welke daar speciaal goed voor zou zijn zeg maar. Ik zou inzetten op salie, maar anders neem je een paar kleine flesjes/potjes mee dan krijg je van meerdere soorten een scheutje? Kan je zelf wat onderzoeken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Arja Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 Interessant! Ik kom graag even snuffelen. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 Heerlijk Jorieke, lijkt me allemaal fijn. Eucalyptus? 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2023 Ik leg wat stickers en een pen klaar, jullie zorgen voor potjes/flessen (50 tot 100 ml inhoud bijv. Tanja kan nog wat kleiner als ze meerdere smaakjes wil) 1 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Tanja65 Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 ja, klein beetjes is prima, tnx Jorieke. Ik ga even snuffelen voor flesjes. En anders pech, dan komt het misschien een andere keer. Het probleem is hier dat we middenin de verbouwing van de keuken zitten en ik niets even snel kan vinden 😬 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Arja Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 Jorieke, zijn plastic flesjes erg onhandig voor dit spul denk je? Ik heb van die mini spray dingen, maar die zijn dus plastic en misschien valt dat snel uit elkaar of vervliegt de geur snel? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2023 Zijn helemaal goed! Als ze doorzichtig zijn dan zou ik het wel donker bewaren, maar verder goed hoor. 1 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2023 @Tanja65 ik heb moerasspirea opgepot voor je. Ik kon de zaden niet meer vinden, het was ook maar een klein zakje gekocht bij tuinjoop.com/product/moerasspirea-filipendula-ulmaria/ dus ik heb toen vast gewoon alles in 1 keer gezaaid en het zakje weggedaan. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 Ik heb ook twee flesjes bij me. Tanja, anders kan je een beetje in een jam potje dienen later overdoen in een ander flesje? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2023 Ook nog: deze mand van Esschert Design: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2023 En deze dingen: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 (aangepast) Mand wil ik wel graag bekijken en misschien ook wel hebben want die intrigeert me mateloos, wat is dat houtje met het afgeslepen puntje eraan? 5 oktober 2023 aangepast door appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 5 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2023 Daarmee hang je em aan een tak als je gaat plukken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 Aha! Nou ik vind hem echt lollig. Wat wil je ervoor? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tanja65 Geplaatst: 6 oktober 2023 Geplaatst: 6 oktober 2023 18 uren geleden, Jorieke123 zei: @Tanja65 ik heb moerasspirea opgepot voor je. Ik kon de zaden niet meer vinden, het was ook maar een klein zakje gekocht bij tuinjoop.com/product/moerasspirea-filipendula-ulmaria/ dus ik heb toen vast gewoon alles in 1 keer gezaaid en het zakje weggedaan. Wat lief, tnx Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: 6 oktober 2023 Geplaatst: 6 oktober 2023 18 uren geleden, appelvrouw zei: Ik heb ook twee flesjes bij me. Tanja, anders kan je een beetje in een jam potje dienen later overdoen in een ander flesje? Ik neem sowieso dat even mee. Ik zoek nog naar flesjes. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: 6 oktober 2023 Geplaatst: 6 oktober 2023 @Jorieke123 en @appelvrouw ik heb flesjes gevonden (oude deo flesjes) dus jullie hoeven niet hard te zoeken of voor me mee te nemen. Ik zal ze even extra schoonmaken en dan komt het goed. Tnx anyway. Ik heb er sowieso een berg (ben van het je-weet-maar-nooit bewaartype) dus heb evt. voor anderen ook nog. 2 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: 6 oktober 2023 Geplaatst: 6 oktober 2023 (aangepast) 17 uren geleden, Jorieke123 zei: En deze dingen: Wat zijn het? De meest linker is een uienkam, I know, maar die andere twee? #nieuwsgierig 6 oktober 2023 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Jorieke123 Geplaatst: 6 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2023 Een aardbeienkroontjesverwijderding, en die rechts is voor maïskorrels. Om ze van de kolf te halen. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Tanja65 Geplaatst: 6 oktober 2023 Geplaatst: 6 oktober 2023 Leuk woord voor galgje! Tnx 👍 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Jorieke123 Geplaatst: 6 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2023 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 8 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2023 @Mellie, geen haast hoor: maar zoek jij nog eens op of je nou echt zaden hebt van zwartmoeskervel? Omdat je de zaden van mij zo anders vond? Ben ik toch benieuwd naar dan! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 8 oktober 2023 Geplaatst: 8 oktober 2023 ik kan me totaal niet herinneren hoe die zaden eruit zagen, maar vond die van jou idd heel verrassend anders. Staat me niks van bij van zo’n zaadje maar gelukkig onthoud ik heel weinig, dus misschien zijn ze wel hetzelfde. Ga als ik de grote zadendoos pak, wel kijken ernaar! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.