Arja Posted August 10, 2023 Posted August 10, 2023 (edited) Biedt aan: - aardperen, ik heb er zat en kan er wat opgraven en meenemen. - zaailingen grote kaardenbol. - stekken citroentijm, bieslook, oregano. - jamruil: zie onder. Vraagt: - stekken framboos en braam. - vaste planten voor een zonnige plek in de bloementuin. - jampotten bonne maman, die met de geruite deksels. - zaden tomaten: soorten die niet te groot worden én goed buiten kunnen. Neemt mee: - bananencake, sap, fris. - pepers en sambal en saus voor de peperproeverij. - voor Jorieke: eierdozen, broodje, koffie, verbena. - voor Lia: oerprei, lemon drop, rode zonnebloem. - voor Tanja: oerprei, aardpeer, kaardenbol, smeerwortel. - voor Goldfish: bosaardbei stekken, groentenzaden. - voor acpronk: lemon drop zaden, jam. - voor Appelvrouw: 2x aardbei/pruimenjam, vers opgegraven smeerwortel. - voor Mellie: glazen flessen met schroefdop en zaden div zomerbloeiers en jam. - voor Ciska: Egyptische ui (?). - voor Cupcakeje: weckpotten. - voor Angela: stoofperen. Krijgt: - van Jorieke: eieren, kattenkruid, zonneoog, vijg, vlees. - van Tanja: braam, tomatenzaden black-red boar, stokroos, Echinacea zaad. - van Appelvrouw: zaden Venus en Minibel, boerenkoolzaad, allium flavum, dessertwijn. - van Mellie: frambozen, Helleborussen, 100g paprikapoeder voor €6,50, jam, jampotten. - cupcakeje: irissen? - goldfish: kwee - acpronk: ananassalie - Ciska: colakruid, welsh onion, olifsntenknoflook, sjalotten. - Angela: irissen *bijgewerkt wo 4-10* Edited October 4, 2023 by Arja Quote
Lia56 Posted August 10, 2023 Posted August 10, 2023 Graag de oerprei en als je nog de lemon drop zaden hebt hou ik mij aanbevolen Quote
Goldfish Posted August 10, 2023 Posted August 10, 2023 Bosaardbeien zijn welkom. Weckringen heb ik voorlopig genoeg, dank voor het aanbod. Quote
acpronk Posted August 10, 2023 Posted August 10, 2023 Heb je voor mij ook lemon drop zaden? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
acpronk Posted August 10, 2023 Posted August 10, 2023 Ik heb even in mijn lijst van april gekeken, jij zou yakon krijgen, maar het is wel wat vroeg in het seizoen.. forwarden naar volgend jaar april? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Posted August 10, 2023 Author Posted August 10, 2023 Prima, ik weet nog niks van yakon, maar als april beter werkt dan doen we dat. Quote
acpronk Posted August 10, 2023 Posted August 10, 2023 De broedknollen kan ik pas opgraven als ik de eetknollen opgraaf, en dat is rond de eerste nachtvorst (waarschijnlijk in november).Die pot ik dan eind winter op. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Tanja65 Posted August 19, 2023 Posted August 19, 2023 @Arja we hebben nog niet helemaal helder of we kunnen. Als we komen, graag! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Posted August 20, 2023 Posted August 20, 2023 @Arja en zo snel kan het gaan: we komen! Dus ja graag. Wij kunnen een stek van een doornloze braam voor je uitgraven, belangstelling? Hij stond al op ons landje, dus de naam weet ik niet. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Posted August 20, 2023 Posted August 20, 2023 Genoteerd! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Posted August 20, 2023 Posted August 20, 2023 Ik zie dat je ook zaailingen grote kaardenbol aanbied, ik heb daarvoor ook belangstelling. Heb er net eea over gelezen, wat een bijzondere plant! Die zet ik graag op een plekje in onze moestuin. Heb je er eentje voor mij over? En durf te vragen: een paar aardpeertjes om op te starten? Ik houd je ruillijst in de gaten, wellicht komt er nog wat op dat ik je kan leveren. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Arja Posted August 20, 2023 Author Posted August 20, 2023 Geen probleem hoor, dat spul heb ik in overvloed, ik neem het graag voor je mee. Quote
Tanja65 Posted August 20, 2023 Posted August 20, 2023 Lief, tnx Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Posted August 20, 2023 Posted August 20, 2023 Nb het is best al een behoorlijke struik, 60-60 of zo. Plus wortels. Heb je daarvoor vervoer? Anders moet ik een klein stekje uit de omgeving even voor je oppotten. Is er vast nog. Ik kan de struik ook straks na de oogst alvast wat terugsnoeien. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
appelvrouw Posted August 20, 2023 Posted August 20, 2023 Arja voor tomaten zaden kan je even bij mij kijken, ik heb een paar dwergtomaten zaden op de lijst. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Posted August 20, 2023 Author Posted August 20, 2023 (edited) 12 minutes ago, Tanja65 said: Nb het is best al een behoorlijke struik, 60-60 of zo. Plus wortels. Heb je daarvoor vervoer? Anders moet ik een klein stekje uit de omgeving even voor je oppotten. Is er vast nog. Ik kan de struik ook straks na de oogst alvast wat terugsnoeien. Kun je hem flink terugsnoeien zodat in een boodschappenkrat past, denk je? En anders is een of twee stekken in een pot ook prima. Edited August 20, 2023 by Arja Quote
Tanja65 Posted August 20, 2023 Posted August 20, 2023 Ik denk dat dat lukt. komt goed. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Posted September 3, 2023 Posted September 3, 2023 @Arjaik had dit jaar een red-green boar, ik meen gekregen van @Goldfish. Hij werd in de kas niet enorm, wel getopt, maar gaf wel lekkere dikke vruchten. Ik heb wat zaad bewaard. Doe ik je daar een plezier mee? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Goldfish Posted September 3, 2023 Posted September 3, 2023 Dat soort had ik niet dit jaar dus iemand anders was de gulle gever. 1 Quote
Ciska Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Van mij krijg je nog een stek colakruid en zaden welsh onion. 1 Quote
Arja Posted September 4, 2023 Author Posted September 4, 2023 On 9/3/2023 at 12:31 PM, Tanja65 said: red-green boar Leuk! Ik doe meestal alleen kleine (dwerg) tomatenplanten, maar misschien is het tijd voor een experiment met een wat grotere. Paar zaadjes is prima, niet te veel hoor. Quote
Arja Posted September 4, 2023 Author Posted September 4, 2023 3 hours ago, Ciska said: Van mij krijg je nog een stek colakruid en zaden welsh onion. Is dit iets wat we eerder besproken hebben? Sorry, mijn geheugen is een zeef. Cola kruid heb ik inmiddels in mijn tuin staan, maar Welsh onion is van harte welkom. Quote
Arja Posted September 4, 2023 Author Posted September 4, 2023 Jamruil! Iemand belangstelling voor jam van augustus dit jaar? Ik heb aardbeien/pruimen en kruisbessen/pruimen. Te ruil voor andere smaken of voor lege Bonne Maman jampotten. Quote
Recommended Posts