Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Identificatie soort pompoenen


Kareltje

Aanbevolen berichten

Het lijken me Halloween pompoenen, bv Jack O Lanterne’s. Als ik de grootte tenminste goed inschat. Aan t blad te zien van de plant gebeurd er niet veel meer. Ik zou zeggen, afknippen met zoveel mogelijk steel eraan( en niet bij de steel vastpakken!) eventueel nog een stukje stengel links en rechts aan de steel laten zitten als je toch de plant op gaat ruimen.

Dat staat wel lollig vind ik.
En dan buiten lekker na laten drogen en rijpen. Bij dreigende vorst aan de grond zorgen dat ze binnen zijn..ook degene die je niet geoogst hebt. Deze pompoen soort is niet de zoetste/ smakelijkste pompoen zeg maar en heeft een zachte schil waardoor hij simpel uit te snijden is voor Halloween. 

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minutes ago, appelvrouw said:

Rouge d’Etampes

@appelvrouw Inderdaad een hardere schil maar erg lekker, vorig jaar veel soep gemaakt... mocht iemand er zaden van willen hebben dan kan dat. Heb er genoeg.
Had deze zelf ook gevonden maar wist t niet zeker...

Rouge Vif d’Étampes: Dé Franse klassieker (Cucurbita maxima ‘Rouge Vif d’Étampes’)

Rouge Vif d'Étampes

Rouge Vif d’Étampes, ook Cinderella pompoen genaamd

Ook een mooi sierras vanwege zijn verbluffende “levendig rode’ kleur en unieke vorm.

Volgens het Franse zaadhuis Vilmorin een heirloom die in de jaren 1880 de meest populaire pompoen was op de Parijse markt. Étampes is een gemeente ongeveer 50 km ten zuidwesten van het centrum van Parijs.

Het vruchtgewas kan makkelijk tot 20 kg uitgroeien en bewaart de ganse winter door.

Klassiek in Frankrijk nog steeds dé pompoen om soepen en bouillon te maken.

aangepast door Lia56
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zo. Ja ontzetten lekker voor de soep, jammer dat je ze hier weinig tot niet ziet. Nee de zaden koop ik liever want het risico van kruisbestuiving is toch erg groot met pompoenen. Die rozige kom ik niet erg uit, je hebt zoveel soorten. Je kunt het beter aan je buur vragen, ik zal de foto ook nog even doorsturen naar de Franse tuinclub. 
Hoort dat gevlekte blad bij die roze pompoen ?

aangepast door appelvrouw

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...