Tanja65 Geplaatst: 19 oktober 2023 Geplaatst: 19 oktober 2023 (aangepast) Dit jaar kweek ik voor het eerst winterdoperwten. Dat zijn doperwten die nu de grond in gaan en dan de winter staan, en super vroeg doperwten geven. De grond is klaar, de zaadjes staan in voorzaaibakjes te groeien, maar er zijn wel wat praktische aspecten: - advies is ze onder glas of tunnel te zetten als het te koud is - maar ze hebben met een hoogte van 1m ook een hek o.i.d. nodig om te klimmen (ze komen hier inderdaad langs het hek). Jaaaaa hoor. Hoe dan? Zou vliesdoek tijdens vorst voldoende zijn? - muizen schijnen ze erg lekker te vinden. Hoe zou ik muizenvraat kunnen voorkomen? Iemand ervaring met winterdoperwten die er voor de winter al in gaan? 19 oktober 2023 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Kevins Moestuin Geplaatst: 19 oktober 2023 Geplaatst: 19 oktober 2023 Helaas geen ervaring mee ik had wel geprobeerd om mid zomer lage erwten soort te saaiem voor oogst eind herfst / begin winter alleen door het slechte weer en veel regenval zijn al mijn planten helaas opgegeten door slakken 🙈🙈 Quote
Tanja65 Geplaatst: 19 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2023 Ja, dat zou hier ook zomaar kunnen, vooral de komende weken nog. Ik hoop dat het meevalt. 1 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.