Jump to content

Bessen

Rietslang

Recommended Posts

Hoi,

ik heb de achterste hoek van men tuin vrijgemaakt, te grote struiken en bomen, klimop (die er al stond van in de jaren 60), amai men rug, voor een kippenren..

Nu wou ik graag tegen het zijkant gedeelte (links) tegen het kippengaas bessenstruiken laten groeien en opbinden.

De vraag is hoeveel 'stekken' ik kan planten op 2 à 3 meter en hoe ik deze het best opbind..

P.S: zullen de kippen de blaadjes niet afpikken door het gaas? Is wel maar 13 mm doorsnede maar toch..

hh084.jpg

Kippen pikken al het groen weg waar ze bijkunnen, daar moet je inderdaad rekening mee houden.

Maar is zo gedaan, bv aan de onderkant een glasplaat langzetten ofzoiets.

Players only love you when they're playing.

Wij hebben een strook van 4 mtr breed bij 20 mtr. Zodra de bessen er aanzitten gaat er een groot net overheen.Zo hebben we bessen voor ons zelf heb voor de vogels ook bessen struiken waar ze aan mogen snoepen.

witte/rose/rode/zwart/appelbes/josta/aardbeien/ frambozen/bramen/tayberry/kerzen.Zitten allemaal onder het net.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Wij hebben 5 grote rode bessen struiken... We hebben musjes, koolmesjes, eksters, merels, duiven en roodborstjes... En die eten nooit van onze bessen

Wel zijn er in de buurt van de bessenstruiken andere struiken met n laag van 10cm dood blad, vol met beestjes/insecten dus.. misschien dat ze daardoor van de bessen afblijven, geen idee.

Wij hebben een strook van 4 mtr breed bij 20 mtr. Zodra de bessen er aanzitten gaat er een groot net overheen.Zo hebben we bessen voor ons zelf heb voor de vogels ook bessen struiken waar ze aan mogen snoepen.

witte/rose/rode/zwart/appelbes/josta/aardbeien/ frambozen/bramen/tayberry/kerzen.Zitten allemaal onder het net.

heb je daar foto's van thea?