Jump to content

Elstar

annemiek123

Recommended Posts

nou nu gaat de elstar er toch wel uit denk ik......elk jaar gedoe met die lei boom, veel luis erin, ook nu weer kleven alle blaadjes aan elkaar,

als ik ze openmaak zitten er kleine donkere wormpjes in of luizen met mieren....ik zie dit jaar geen enkele bloemknop! Boompje is nu zo'n 4 jaar,

de cox leiboom ernaast zou volgens zeggen veel moeilijker moeten zijn, maar deze doet het prima.Heeft ook veel bloemknoppen.

Denk dat ik voor die elstar een andere ga uitzoeken, zeker als hij nu ook al geen bloesem meer geeft......jammer.

tis een zwak boompje , altijd geweest, veel luis, aaneengekleefde blaadjes, en onderaan bij de entplek iedere keer van die luchtwortels......

maarrrr zojuist probleem opgelost! Vorig jaar had ik een jonagold in pot, en die deed het daar niet goed in, was ook geen potboompje, dus had ik die

hierachter in het plantsoen gezet, achter mijn poort....die zat nu erg mooi in het blad en vol met bloemknoppen....je raad het al.....omgewisseld ja

De jonagold is nu 140 hoog en een mooie bestuiver voor de Cox. (de elstar staat int plantsoen om op te knappen...)

tis een zwak boompje , altijd geweest, veel luis, aaneengekleefde blaadjes, en onderaan bij de entplek iedere keer van die luchtwortels......

maarrrr zojuist probleem opgelost! Vorig jaar had ik een jonagold in pot, en die deed het daar niet goed in, was ook geen potboompje, dus had ik die

hierachter in het plantsoen gezet, achter mijn poort....die zat nu erg mooi in het blad en vol met bloemknoppen....je raad het al.....omgewisseld ja

De jonagold is nu 140 hoog en een mooie bestuiver voor de Cox. (de elstar staat int plantsoen om op te knappen...)

1) joagold is triploid , een zeer slechte bestuiver

2) De bladluizen gaan die ook wel vinden , want die komen van de planten uit de buurt.